This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym dr_anker

Hey…
    Har tænkt mig at bruge 5 mdr. af mit sabbatår på at rejse rundt i Sydamerika sammen med to venner i syd- og mellemamerika. Jeg er dog meget i tvivl om, hvor meget det kommer til at koste.
    Vi regner med at bruge de første par mdr. i Brasilien, hvorefter turen går til Bolivia og Peru. Herfra til mellemamerika; Guatemala Panama osv.
    Derfor: hvor meget koster transporten dernede? fly- og busbilletter osv.? Nogle af jer, der har nogle erfaringer? Og er det rigtigt at pengene rækker ca. fire gange så langt som herhjemme??

Anonym Trine

Hejsa,

Det er jo mange forskellige lande du snakker om og derfor forskellige budgetter. Bolivia er jo utrolig fattigt og dermed også billigt. Brasielien er forholdsvis “dyr” i forhold til de fleste lande du nævner. Panama er også et helt andet budget end fx Guatemala som også er virkelig billigt…derfor er det jo svært at sige – men selvfølgelig er ALLE landene som du nævner langt billigere end her hjemme. Budgettet kommer også an på jeres standard. Vil I have dyre busser eller billige busser, hvor ofte vil I flyve, hvordan er jeres standard af hoteller, vil I se junglen og I så fald hvor og med hvilken stardard etc. etc.. Man kan leve ufattelig billigt derovre, ved ikke at sætte høje standarder, vælge billige hostels med køkken og selv lave mad, campere hvor det er muligt osv. og man kan svinge den anden vej eller finde noget imellem. Derfor er det svært at sætte tal på, for det er sådan set op til jer selv…
    Jeg vil mene at hvis I regner med gennemsnitlig $25-$30US per dag incl alt er I på den sikre side…men igen, det kommer jo an på jeres rejsevilkår…

Jeg har selv rejst I nogle af landene (ikke Brasilien og Panama) og I kan se lidt af det på min hjemmeside http://www.mohnton.dk

Anonym susanne2690

jeg har rejst i brasilien, Argentina, Peru, Bolivia, Ecuardor.
    Vi regnede med en 6000 om måneden gennemsnitligt. Vi rejse i 4,5 mdr og endte med et forbrug over 8000 gennemsnitligt om måneden. Det skal så siges at i Brasilien og Argentina brugte vi flest penge og var helt oppe på 10000 på en måned men fik så hevet det lidt ned de andre lande. vi brugte 55.000 på 4,5 mdr men inkl. 4 dage i N.Y. plus vi shoppede en del undervejs.
    Pengene rækker meget længere end herhjemme, men Brasilien især er langt fra så billigt længere. Du skal regne med en 45-110 kr for overnatning (Det er dyrt i Rio specielt og priserne hænger ikke altid sammen med kvalitet). Vi rejste rimelig billigt, lavede selv mad af og til og boede for det meste på dorms. Busserne i Brasilien er rigtig gode, det er bedre end at flyve men tilgengæld er de også dyre end i de øvrige lande.

Vi købte flybilletter gennem Jysk og købte en åben billet som galt i ca 6 mdr. Flybilletterne var med continentel som tilbyder en alletiders service. Desværre var vi ikke så tilfredse med Jysk og har hørt mange andre beklage sig også. Så vil ikke anbefale dem. Snak evt med Kilroy, dem har jeg hørt meget godt om. For flybilletter fra Kbh-Amstedam-Houston-Rio de Janiro og hjem Lime (Peru)-New York (4 dage her)-Kbh + vores rejseforsikring gennem gauda gav vi ca 10.000 pr prs.
    Hvis der er flere spørgsmål er du velkommen til ats krive til mig på suspus1985@hotmail.com

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account