This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LukasKrag

Hej til jer garvede Australien-rejsende.
    Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om prislejdet i Australien sådan månedligt. Mange siger at det er ligeså dyrt i Australien som hjemme i DK -passer det?

Hvad koster det ca. pr. måned i Australien, hvis man både skal have mad, logi og også råd til lidt at det løse (druk, skydiving osv.)
    Hvad har budgettet været for jer andre?

På forhånd tak. 🙂 Mvh Lukas.

Anonym Anonym

Hej Lukas
    Det er rigtig at priserne er lig dem i Danmark. Jeg vil anbefale dig/jer at leje en camper (wicked-van) og køre rundt til det I skal. I kan campere rundt omkring og spare derved overnatninger. Vi lejede en Wicked Van i en måned til 7000kr. Plus at der er køkken bagi, så I kan handle i supermarkederne og selv lave maden. Har skydivet i New Zealand, og vil gætte på at priserne er nogenlunde det samme. Vi kom af med 2500pr mand for tandemspring og vores spring på DVD. Men hvis I booker det ved et stort selskab, hvor I kommer mange op i flyveren på en gang er det billigere (og også hvis I ikke skal have en dvd med springet) Glæd dig! Australien er awesome! Er du/I til dykning, så snyd ikke Jer selv for en tur ud på Great Barrier Reef 🙂

Anonym Martin AJ

Hej lukas,
    Prislejet i Australien er meget som i Danmark, men når man “er på farten” bruger man typisk lidt ekstra. Jeg vil skyde på, at en måned i Australien kommer til at koste dig omkring 15.000 DKK med det hele. Det kommer naturligvis an på hvor mange oplevelser du vil have, og af hvilken karakter de er (dyre eller billige).
    Du kan finde et mere uddybende budget over en australiensrejse skrevet fra et backpacker perspektiv på følgende website:

http://rejse-makker.dk/australien/budget-australien

Peace out – Martin

Anonym SorenJensen84

Hej Lukas.

Jeg var der med min kaereste i AUS for 3 mdr. siden. Vi backpackede, men var ikke festaber. Det er raende dyrt at vaere festabe i AUS. de fleste svaerger til at drikke billig boxvin som kaldes goon. og som kan koebes for omkring 12 $. En sixpack koster omkring 15 $ dollars for de billigste. og en oel paa en bar koster ikke under 5 $. naemere 10$ . at bo paa hostel er dyrt. vi valgte de lidt bedre. og betalte omkring 22-26 $ for en nat i dormroom. Et maaltid koster over 10 $ for en skaldet ret. Vi forsoegte at spare, men lavede stadig de ting jeg foeler man skal. og vi holdte en budget paa 600 kr. i doegnet for 2 personer. derudover koebte vi saa oplevelser som eks. Whitsundays og skydiving. jeg gav 365 $ for tandem skydiving i Mission beach.. Du skider i bukserne, MEN GOER DET. for vildt. jeg dykkede 3 gange paa GBR og nogle andre smaating. og endte med at bruge 18000 paa en maaned. Selvom jeg ikke drak ret ofte. Min kaereste som ikke dykker, og ikke sprang skydive. brugte 12.000 Den stoerste del af budgettet er nok det at finde et sted at sove. og ja, wicked er billigt. Men svarer altsaa til vores “lej et lig” og du kan risikere at staa med en bil i “udu” ret hurtigt. Vi tog greyhound, og det var fint. Men det er klart at det giver meget merte frihed at koere rundt selv. Til gengaeld moeder man ret mange fede mennesker paa hostels, og faar et varmt bad, og en seng uden alt for meget sand og skidt i. Det er godt og daarligt ved begge dele. Men en ting er sikkert. Du skal finde den store pengepung frem, hvis du vil besoege AUS. Men det er alle pengene vaerd. God tur. skriv hvis der er andet..

Anonym Emma

Jeg følte faktisk at det var lidt billigere at rejse i Australien hvis mn lejede en campervan. Vi fik et super godt tilbud hos KILROY. Det var fedt at have friheden til at lave mad når man ville og også have mulighed for at handle ind i de lokale supermarkeder og lokale markeder med økologisk mad. Vi elskede at lave mad til lyden af dyrelyde og duften af naturen. Vi var tre i vores campervan og det kostede os måske 150 per person per dag for lejen mener jeg. Vi havde den der ligner en Chubby campervan: http://travels.kilroy.dk/transport/campervans-australien

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account