This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej Backpackere!

Jeg er igang med planlægningen af min rejse til Sydamerika til efteråret. Jeg vil høre hvad jeres erfaringer og bud på et realistisk budget med plads til uforudsete udgifter er.
    Min plan er at rejse i september og så 6 måneder frem.
    september – Bolivia
    oktober – peru
    november – Ecuador
    december – columbia
    januar – venezuela
    februar – cuba

Jeg regner med at bo og leve så billigt som muligt, og i stedet bruge penge på oplevelser. Jeg vil gerne trekke i machu pichu, sandboarde i huacachina, i jeep i Salar de uyuni i bolivia, på ture i junglen, se vandfald og meget mere.
    Men jeg er ikke big spender-typen og jeg er mest interesseret i at komme ind under huden på lokalbefolkningen, tage lokal transport, bo hos familier eller billigt hostels, couchsurfing og generelt bare være og opleve kulturen i de forskellige lande..

Håber I har nogle bud 🙂

Mange Hilsner
    Sally

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    De steder du skal rejse sidder lige i skabet på en fed rejse og oplevelse.
    Bolivia billige meget billige og super fedt,kan anbefalde dig at tjek ud Taganga i det nordlig colombia,lomme penge til din super fede rejse, 45000kr,men husk bo på hostel og er du alene bo på dorms,spis på de mange gode mad market der ligger i syd Amerika,plato del dia,mange hostel har et kökken hvor du kan lave mad og er i fire der slå jer sammen kan i lave super god mad til billige penge,husk og besöge Amazona i bolivia super godt og billige, god rejse sally

Anonym Louisebeckthomsen

Hej 🙂
    Jeg min veninde og jeg rejste sidste år en måned i Ecuador og på Cuba.

I Ecuador brugte jeg ca. 12000,- denne pris var inklusiv alle oplevelser (galapagosøerne i 5 dage, 4 dage i junglen, river rafting, puenting, trekking osv), mad og hoteller. Skal du i junglen, vil jeg anbefale dig at tage til Cuyabeno området, da du her kommer ud i den rigtige jungle. Det var SÅ fedt. Vi rejste derud med noget der hed Dracena (eller noget i den dur) og vi gav så vidt jeg husker ca. 270 dollars for 4 dage og det var ALLE penge værd!!!

På Cuba brugte vi ca. 10000,- denne pris var også inklusive alle oplevelser (horseback riding, trekking, taxier osv.), mad og Casas Particulares.

Når du rejser til Cuba vil jeg anbefale dig udelukkende at bo i Casas Particulares, da dette er det tryggeste og den måde at du virkelig kommer ind under huden på de lokale. Det er tilmed den billigste måde at leve på, da de laver mad til dig og tilbyder nogle hyggelige værelser. Du kan nemt prutte dem ned i pris. Specielt hvis du finder en at rejse lidt samme med. Skal du til Trinidad, hvilket jeg bestemt vil anbefale dig, så besøg Casa de la Musica, da her er livemusik og salsa hver aften under åben himmel. Besøg desuden Baracoa. Her er også nogle fede steder at tage ud om aftenen og en rigtig smuk natur og mulighed for at møde lokale.

Når du skal på ture, så gør brug af taxichaufførerne, da de altid kan fortælle en masse fedt om livet der og ikke forlanger lige så meget som de arrangerede (og meget dyre!) ture.

Håber du kan bruge det 🙂

Anonym amalievilhelmine

Hvordan har du kunne rejse for 12000,- og også være på Galapagos Louise? De fleste steder jeg har set koster Galapagos alene 12000. har du muligvis en oversigt over de hostels du boede på eller er der nogle du kan anbefale?

Mvh Amalie der tager afsted i starten af april 🙂

Anonym Louisebeckthomsen

Hej Amalie 🙂

Det er rigtigt, at de fleste typer ture på Galapagos koster omkring den pris. Vi valgte dog at opleve Galapagosøerne fra en lidt mere utraditionel metode, hvor vi boede på hotel i stedet for at bo på en båd. Dvs. Vi tog på dagsture i stedet og dette var nogle, der var arrangeret for os af det bureau vi købte rejsen af. Jeg mener vi kom af med ca. 5000 kr. for denne tur og mener at bureauet hed noget med Galapagos Adventure. De ligger lige midt i Mariscal, som er et af Quitos mange samlepunkter. Det var en fantastisk tur, men jeg ville dog til en anden gang hellere ofre 3000-4000 kr. mere for flere dage og så bo på en båd. På denne måde får du virkelig noget ud af det og kommer helt ind under Galapagos. Når du udelukkende tager på dagsture får man ikke helt samme essens, så det ville jeg anbefale dig. Men måden vi gjorde det på skyldtes som sagt også at vi ville holde bugettet lavt, da min veninde skulle rejse videre efterfølgende. Forresten vil jeg anbefale jer at tage et scooba dive, da i kan være heldige så at komme til at dykke med søløver og havskildpadder. Noget jeg ville ønske vi havde gjort!!!

Vi boede blot på ét hostel, da der kun er én stor by på Galapagos og én hovedvej, så der er ikke rigtig så mange muligheder.

Jeg håber du kan bruge det.

Mvh Louise.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account