Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3526755
     jeppeotten

      Hej mer jer.

      Til februar rejser min kammerat og jeg til Australien i 4 måneder. Vi er ved at spare en masse penge sammen. Men hvor mange? Vi starter i Sydney, og regner med at bruge 3-4 uger på at arbejde mens vi er afsted. Hvor mange penge burde man have sparet op hjemmefra? Vi skal skydive, dykke, bungijumpe og alt hvad der nu hører med. Vi har selvfølgelig planlagt at spare på maden og overnatnings omkostninger. Så det var mit ene spørgsmål. Hvor mange penge bruger man ca efter mine kriterier? Jeg regner med at have 45.000 sparet sammen. Er det nok? Vi har købt billet, visum og rejseforsikring.

      Desuden overvejer vi at købe en bil som vi kan rejse rundt med. Hvor meget koster det? Er det billigere end at rejse med offentlige transportmidler? Hvor gode er forbindelserne?

      Jeg håber i kan hjælpe 🙂 Hvis i kan komme med andre gode råd så fyr løs.

      Mvh Jeppe

      #3526757
       the dreamer

        Hej..
        forstår godt jeres spørgsmål havde selv sådan inden jeg tog afsted..
        I snakker om at arbejd, hvis det var mig ville jeg ik spilde tiden med det, i tjener næsten ingen ting, det svare vel til to ugers arbejd her hjemme, og hvorfor rejse 14000 km rundt om jorden for at spilde tiden med arbejd.. havde selv arbejds visum, men fik ik brugt det… men selvfølgelig op til jer.
        Med hensyn til penge så passer det nok meget godt, skal regne med ca 10.000 om måneden.
        Angående transport, for alt i verden lad være med at købe et buspas.. Køb en bil i sydney, de koster fra omkring 3000 aus og opefter..
        I har meget mere frihed, i skal ik vente på at bussen, køre og tænke på om der er plads, hvilket der tit ik er..
        OG en stor bonus, et af de fedste lande i verden at lave roadtrip i.. Der er så mange backpacker over det hele så i skal nok møde en masse mennesker, hvilket er den eneste fordel ved bus.

        Rute forslag, start med at køre op af østkysten, og når i engang har prøvet alle de vilde ting, og badet ved samtlige strande, så læg kortet og kør ind i outbakken, evt. ta op til darwin, var der ik selv men hørt det er køre turen hver..

        Forresten til det med transport, så er AUstralien rigtig rigitg stor.. og det betyder rigtig mange kedelig timer i bus, i modsætning til bil, der køre man selv, og føler mere man selv bestemmer farten.. men pas på dyrene de er overalt..

        ting og se: kings canyon er et must….

        Skriv hvis der er mere..

        #3526760
         Jeppe

          Jamen du har fuldstændig ret. Tusind tak for et meget fyldestgørende svar! Er der andre ting du vil mene man skal se? Er det værd at tage flyveren og se lidt af New Zealand?

          Med hensyn til forbruget, hvor meget brugte du på mad mens du var dernede og overnatning? Sov i i bilen? Vi snakker om at ligge de bagerste sæder ned og lave bilen til en mini campingvogn.

          #3526766
           Anonym

            hej jeppe.. NZ er bestemt et besøg hver… især nu hvor alligevel er der nede… vi brugte 3 måneder i AU, og så 2 måneder i NZ..
            kørte halvdelen af tiden i bus i NZ og halv tid i egen bil.. og det er sku så meget feder.. men hvis man er til UTROLIG FLOT natur, og har lyst til at prøve alle mulige vilde aktiviteter så skal i tage der til..
            Og der er rigeligt at lave i begge lande… der er en lille by i AU som hedder bundaberg ingen tourister. der kan man se kæmpe skildpader komme op på stranden hver aften, virkelig fed oplevelse, og det har overhovedet ik noget med zoo at gøre helt åben.. så må i ik snyde jer for en køre tur ind i outbakken… Det er så meget federe end det lyder, man føler virkelig man er de sidste mennesker på jorden…
            Med hensyn til mad, så har jeg ingen problemer med at leve af pasta, billigt og nemt, men køb et gasblus så kan i selv lave mad..
            Og ja vi sov ca hver 3 nat i bilen, i spare en masse penge, men det er umenneskeligt varmt, men man vender sig til det.. men dejligt med en seng engang imellem..
            OG selvfølgelig skal i dykke det må i ik springe over selvom det er dyrt.

            håber det kunne hjælpe lidt havde lige lidt travlt..

            skriv endelig igen

            #3526761
             jumme88
            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account