Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3537270
     Pultz

      Hej,
      Er der nogle der har erfaring med hvad prisen på en cross country vil blive omkring evt. fra SF nedover LA og så sydover med slut i NY?
      Varighed ca. 3-4uger.
      Pris for billeje, benzin, overnatning og evt. gennemsnitlig daglig budget for mad og indgange?
      Tak, Kristina.

      #3537293
       Kiaveise

        Heej..

        har selv været i usa 2 gange.. første gang i 3 uger og anden gang i 2 mdr..
        For det først skal jeg lige høre om, om du ikke har planlagt at du vil se noget, eller vil du bare kører. For tvivler på du kan køre fra SF til LA og dertil NYC på 3-4 uger, ikke hvis du også skal se noget.
        Men altså da vi var derovre i 3 uger, brugte vi ca 10.000 om ugen og det var på alt, foruden lommepenge mener jeg. men altså med mad, benzin penge, billeje, overnatning, entre, drikkepenge og flybilletter.. men kommer jo meget an på hvad du gerne vil bo i, vi boede meget i telt og på moteller.. men vi sparede ikke på noget konkret.. da det ikke er sådan vi holder ferie..
        men synes du skal tænke lidt over om du virkelig gerne vil køre tværs over til nyc, det kan godt lade sig gøre, men hvis vi skulle gøre det så havde jeg valgt og tage af sted i 2 mdr eller mere.
        men hvis du er interesseret kan jeg fortælle vores rute..?

        #3537337
         Pultz

          Hej, jeg har hørt at det skulle være mere interessant at køre på østkysten end at krydse landet så det er nok planen nu.

          SF-LA var nu ikke med i de 3 uger, jeg behøver ikke så meget tid i CA da jeg har oplevet det meste derover. Så vil kun tilbage for at sige hej til venner og bekendte. Muligvis bruge en 10 dage derover inden vi rejser videre.

          Vi var en familie afsted på 5 som brugte: 60.000 på 3 uger, inkl. 4 flybilletter, lommepenge, entre, mad, overnatninger, leje af motorhome, benzin osv. altså alt! Boede for det meste på campingpladser eller camping sites.

          JEg ved ikke hvor mange i var om de 10.000 i ugen, men det lyder godt nok udmiddelbart af meget, jeg havde i hvert fald regnet med at man pr. person hvis man er 4 om at dele bil+benzin kunne gøre det for omkring 10.000 kr., planen er at bo så billigt som muligt, så hostels, moteller, telt, camping!
          Du må da meget gerne skrive jeres rute hvor i var henne af.
          Kristina

          #3537348
           Kiaveise

            men synes det lyder fornuftigt at vælge en af kysterne i stedet for.
            vi var to af sted.. men vi havde også nogle store ture i.
            bla. skydive, vi var i vandet med en beluga hval i seaworld, og ude på skywalken i gran canyon og allerede det til sammen er næsten 5000 for os hver..
            så man kan klart gøre det billigere..
            og ja når man er 4 om at dele billeje og benzin så bliver det også billigere..
            husk at det somme tider godt kan svare sig og booke hotel værelse med to senge i i stedet for moteller eller hostels da du jo betaler for væreslet her og ikke antal pers som du gør de andre steder.

            hvis i vil bo i telt kan jeg klart anbefale koa.com det har vi brugt begge gange vi var derovre og det er virkelig nogle gode campingpladser, alt er i tip top i hvert fald alle de steder vi har været.

            men vores rute gik fra S.F-L.A-San Diego-Gran Canyon-Las vegas-zion-death valley- yosemite – S.F
            Den kørte vi på 3 uger..

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account