Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3504449
     ebbesens

      jeg befinder mig i´oejeblikket i Tuxpan ved den Mexicanske golfkyst. skal rejse rundt i Mexico og nogle af de mellemamerikanske lande i ca 3 ‘maaneder. Vil meget gerne hoere fra folk som har erfaringer med at bruge bus som transportmiddel herovre.

      paa forhaand tak

      Kasper

      #3504453
       mortenmj

        Hej

        Har selv været i Guatemala i 6 mdr., og her fungerer bussystemet upåklageligt. Dog er “chicken” busserne (De gamle skolebusser) tit overfyldte, men en god og billig måde at rejse på…specielt hvis du vil lære noget om kulturen.

        Derudover er der jo et hav af private shuttle firmaer, hvor du betaler noget mere og bliver kørt i en minibus. Det er udelukkende turister der bruger dem.

        Så er der på de lange busture alm. turistbusser som vi kender herhjemme fra….også en god måde og ikke så dyr. Her er du sikret et sæde og for det meste aircondition i modsætning til “chicken” busserne.

        Der var sådan mine erfaringer….skriv endelig hvis du vil vide lidt om Guatemala.

        Mvh.
        Morten

        #3504476
         Schroeder

          Bus systemet i Mexico er nemt og hurtigt. Man skal dog være påpasselig med at rejse om natten mellem Chiapas og Villahermosa som ligger på vej mod Yucatan. Der har været en del hold ups hvor alt er blevet røvet. Men om dagen har der ikke været noget.
          Hvis I skal have pengene til at holde lidt længere, så kan Jeg helt klart anbefale at tage til Guatemala. Det er ikke bare billigere men også langt mere spændende.

          Ha’ en go’ tur

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account