This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg skal, til august, til Australien i 8 mdr. Jeg skal have et Working holiday visa, så jeg har mulighed for at ‘arbejde’ mig op langs østkysten.

Ville høre om nogle af jer, har erfaring med at købe et buspass til Østkysten, i Australien? (Fra Sydney til Cairns). Jeg har snakket med Kilroy travel, og igennem dem kunne jeg købe et for 500 AUD $ (hvis jeg også købte billetten til australien hos dem). Altså selve ideen med at have sådan et pass, synes jeg virker rigtig godt, og det kan bruges i ½ år. MEN, ville høre om nogle af jer, som har rejst i Australien, også har brugt sådan et buspass? Er det spild af penge? Kan man komme til og fra byer på en letttere måde? eller er det evt. muligt at købe samme slags buspass når man ER der nede i Sidney?

Håber at høre fra jer 🙂

ps. Vil bare gerne have lov at sige, at denne side virkelig har hjulpet mig meget i denne nye “backpacker” verden. Jeres indlæg og svar, har virkelig fået mig til at glæde mig til noget, som jeg i starten var lidt ‘skræmt’ over: At rejse alene. MANGE TAK!

Anonym liiva

Undrede mig lidt over hvorfor mit navn var “Guest”, men var ikke logget ind :S
    🙂

Anonym apa

Hejsa

Altså du kan sagtens købe et buspas dernede, ingen problemer der…
    Hvilket selvskab tilbyder kilroy buspass igennem?
    Det er jo forskelligt hvem man rejser med, ozExpirence eller greyhound, jeg ved at greyhound ihvertfald kan gøres noget billigere end 500 AUD.

Greyhound er blot et busselvskab som transporterer dig fra A – B, jeg brugte selv greyhound og tog nat busser (dagbusser findes selvfølgelig også), på den måde sparede jeg en overnatning.

Ozexpirence er derimod mere guided ture, hvor man kommer ud og se div. steder.. (dette gør dem selvfølgelig dyre end fx. greyhound.)
    Man kører med en masse andre unge mennesker og det gå så vidt jeg ved meget op i druk.

Så alt i alt afhænger det af hvad du er til

Anonym liiva

Det er med oz Expirense tilbudet gælder.
    Det lyder rigtig smart som du har gjort det,og det er helt klart at foretrække med en greyhound. Jeg er der ikke rigtig for druk, i hvert fald ikke på mine busture.
    Men som du siger er greyhound noget der får dig fra A-B, så man skal købe billet hver gang, man skal på igen og videre?

Jeg har herinde læst mig frem til, at mange foretrækker at så bedst muligt bare at købe en flybillet der ned, og så finde ud af alt det praktiske hht. bankkonto, tax file no., australsk nr. osv, når man ER der nede. Jeg er nemlig i tvivl om, om jeg skal tage en Working holiday pakke fra Kilroy, og så ordner de det hele. (Det er sgu lidt dyrt :))

Og måske du kan svare mig på.. kan det VIRKELIG passe at man bruger 10.000 kr om mdr., der nede, når man arbejde stort set hele forløbet i gennem? (har jeg hørt en del sige her inde), det er bare virkelig mange penge, synes jeg.

Det er mange ting, og jeg værdsætte du/i bruger lidt tid på alle mine spørgsmål:)

Anonym apa

Greyhound har også forskellige buspass, tjek evt. deres hjemmeside for mere info.

Vedr. arbejde i australien kan jeg ikke hjælpe dig, da jeg kun rejste dernede 🙂

Anonym liiva

Okai mange tak 🙂

Men altså, det er nemt nok at finde greyhound når men ER i Australien? altså i Sydney.
    Og så på deres kontor høre om de forskellige buspasses?

Anonym (L)

Det er slet ikke noget problem… Vi købte også først vores buspas dernede og vi var ikke engang tæt på at give $500 for det og det var også gyldigt i et halvt år. Vi købte passet i Melbourne, så er da også helt sikker på du skulle kunne få det i sydney. Vi ordnede stort set alt det paktiske med tax fil number, bankkonto osv. dernede. Så spørg endelig hvis der er noget du ikke er sikker på.
    Mht. de 10.000 vil jeg tro det er med flybillet og det hele. Var der i et halv år og med alt betalt brugte jeg ca. 60.000 til 70.000. Vi arbejde de sidste 2 måneder og boede fast i melbourne. Vi sparede absolut ikke på noget.

Rigtig god tur

Anonym liiva

Haai. Mange tak for svaret “guest” 🙂
    Når du siger at i boede fast i melbourne, er det så på et hostel?
    Jeg er meget glad for du siger at jeg bare skal spørge, for jeg er lildt “bange” for, at jeg komme til at stå der nede, og slet ikke ved hvor jeg skal gå hen for at lave bankkonto o.s.v. 🙂

Anonym (L)

Nej vi boede i en lille et-værelses lejlighed hvor vi havde eget køkken og bad. Vi boede i det område der hedder St. Kilda ved stranden. Vi fandt den igennem et af de blade som ligger overalt på hostelene. I dem kan du også finde arbejde.

Når du skal have lavet en bankkonto går du bare ind og får en tid hos en rådgiver (eller var han/hun er) og så går det helt af sig selv. Vi kom endda til lige med det samme. Bare husk at tage dine vigtige papirer med dig. Tax file number kan du selv udfylde på nettet. Vi fik netadressen af det jobkontor som var på vores hostel.

Anonym Thamara

hej! har selv lige været en tur i australien, så fantastisk! Australien er dyrt, synes især deres hostels.. mellem 21-31 AUS$ pr. nat. Folket dernede er fantastiske i nød, de er utrolig venlige og hjælpsomme, så tænk ikke på det. Jeg havde buspas fra Cairns til Brisbane kostede ca. 220 AUS$ for et halvt år. Det er let, du ringer blot til busselskabet og fortælle du gerne vil med fra A-B og med et buspas er alt betalt. Ønsker díg en god tur! Nyd sydney og mindst en nat i Kings Cross, World bar 😉

P.S. Vil lige anbefale “Lonely planet”, bliver din bibel

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account