This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jordomrejsen

Hej alle rejselystne mennesker!
    Vi er to piger, som skal på jordomrejse med start i oktober. Omkring april/juni 2013 lander vi så i hhv. Australien og New Zealand, hvor vi selvfølgelig gerne vil rundt og se noget og tænker derfor at buspasses formentlig er en billigere løsning end en camper? Men vi har lige et par spørgsmål til det, hvis nogen vil hjælpe os 🙂

Vi skal være hvert sted i 3 uger, så 3 uger i Australien og 3 uger i New Zealand. Ja, det er ikke så lang tid, men vi har simpelthen bevidst nedprioriteret disse lande, da de ligger i den dyrere ende af skalaen.

I Australien tænker vi at vi bruger de tre uger på vej op ad østkysten fra Melbourne til Brisbane. Vi har ikke planlagt 100 % hvad vi vil, men det er helt sikkert at vi skal bruge tid på at surfe og dykke. Vi kender en familie der bor i Sunbury lige uden for Melbourne, som vi er ved en 3-4 dage, så vi har cirka 2,5 uge til at rejse op ad østkysten. Spørgsmålet er mht. transport – er den billigste løsning ikke buspasses? Og kan man ikke også køre i denne om natten, så man eventuelt sparer en seng på et vandrehjem? Hvad ville prisen for dette være og er det bedst at bestille gennem Jysk Rejsebureau eller bare gøre dette når vi kommer derned? Ideer og forslag modtages med kyshånd!!

Vi skal jo også tre uger til NZ, hvor vi skal fra Christchurch til Auckland. Her foreslår Jysk at vi køber et Kiwi Experience buspass gennem dem? God idé eller dårlig idé?

Vi har påtænkt os at budget på maks 35.000 kroner for disse 6 uger for os begge.. Dvs. ca. 17.500 kroner for os hver. Er det alt alt for lidt når vi samtidig gerne vil surfe, dykke og have et enkelt faldskærmsudspring?

Håber I kan hjæpe os!! 🙂

Anonym Martin AJ

Hej piger 🙂
    Jeg har rejst i begge lande. Men jeg tror desværre jeg må skuffe jer og sige at det bliver rigtig, rigtig skrabet hvis i vil klare turen for 17.500 hver.

Jeg har lavet er side der prøver at give et overblik over hvad en tur til Australien kunne koste. På samme site kan i også finde inspiration til hvad i kan lave og fede steder i kan besøge på jeres rejse 🙂

http://rejse-makker.dk/australien/budget/budget-australien/

Det er webadressen til budget-siden, de andre artikler finder i rundt på sitet.

Men hvis i vil dykke og prøve kræfter med andre ekstrem sports aktiviteter (som er fede oplevelser), så skal i nok have lidt flere penge med 🙂

Peace out Martin

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account