Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3534374
     Grumsen

      Min Kæreste og jeg skal rejse til Bangkok her i slutningen af Juni og en måned frem. Vi lander i Bangkok tidligt om morgenen og vil med det samme drage mod kysten. Planen var et tage direkte til Hua hin, og have nogle dage der for så at rejse videre ned langs kysten.
      Har dog hørt Hua Hin er ret turistet og prisen er også derefter.

      Er der nogle der kan anbefale andre byer i nærheden af Bangkok ud mod kysten?

      Også gerne byer længere syd på, men helst i områder som ikke får alt for meget regn trods den valgte måned.

      #3534379
       Jannie

        Cha-am lidt uden for Hua Hin (ca. 15 min med hotel-bus)… der er super lækkert… vi boede på Regent Cha Am i juli måned…. og vejret var fantastisk…
        Hotellet ligger helt ned til stranden – og servicen er super.
        OBS: Det er billigst at booke hotellet hjemmefra.

        MVH Jannie

        #3534385
         Grumsen

          Tunsind tak for svaret Jannie, og godt at vide at det kan betale sig at booke hjemmefra. Mon det gælder med de fleste hoteller i Thailand?

          #3534394
           Jannie

            Cha am var virkelig lækkert… super fredeligt og luksus og alligevel kun en kort tur ind til Hua Hin om aftenen… hotellet havde en lille bus, der kørte til/fra Hua Hin flere gange om dagen…
            Vi oplevede det med hotel-priserne overalt i Thailand… ca. 50% besparelse ved at booke over nettet.

            Jeg rejser til Thailand igen her d. 23. juni og alle hoteller er booket hjemmefra… har fundet nogle super lækre hoteller til fair priser… desuden kan jeg også godt lide, at kunne læse anmeldelser, inden jeg vælger… og det har man jo god mulighed for hjemmefra… 🙂

            #3534395
             Jannie
              #3534404
               Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

                Alternativt er Koh Samet også et godt bud. Det ligger et par timer fra Bangkok, bare i den modsatte retning.

                Hvis I ankommer om aftenen til Bangkok kan der også være en idé i måske at tage et nattog sydpå. Når I så vågner om morgenen er I stort set fremme og kan enten tage til vestkysten eller ud til øerne i bugten (f.eks. Koh Samui eller Koh Tao).

                Kan anbefale Koh Lanta til afslapning og dykning (Khao Lak er også et godt udgangspunkt for dykning på Similan øerne)

                #3534518
                 Rikke&Kasper

                  Jeg vil ikke anbefale Hua Hin! Vi er her lige nu, men rejser videre imorgen.

                  Om det er årstiden ved jeg ikke, men her er ikke så turistet lige nu og de turister, der er her, er mest europæiske mænd. Vi kan ikke helt sætte ord på, hvad der er i vejen med Hua Hin, men det har i hvert fald ikke været noget for os på nogen måde. Vi har været i Thailand i 3 uger nu og har overalt mødt venlighed, m.m. men den er der ikke meget af i Hua Hun. Det undrer os at en by, der umiddelbart virker meget civiliseret og moderne med sine skyskraber-lignende hoteller, m.m. er så langt tilbage på mange andre områder. Engelsk er et vidt begreb – det er der ikke mange, der forstår. Vi har brugt meget tid på at fare rundt mellem turistbureauerne, for at finde ud af, hvordan vi kom videre herfra. Vi skal til Kanchanaburi imorgen, men ingen vidste noget og ingen forstod ret meget engelsk. Sikke et bøvl.. 🙂 Vi fandt dog ud af det til sidst, men hold op, vores tålmodighed har været sat på en prøve.

                  Her er ikke så dyrt igen. Maden er OK billig de fleste steder. Overnatning måske lidt dyrere, men vi synes ikke at det er så slemt igen.

                  Når I kommer længere sydpå, kan vi helt sikkert anbefale Koh Tao og Koh Samui! Kommer I vestpå, kan vi klart anbefale Ao Nang fremfor fx Krabi.

                  Vi har ikke booket overnatning hjemmefra.

                  Mvh Rikke

                  #3534519
                   Rikke&Kasper

                    Jeg vil ikke anbefale Hua Hin! Vi er her lige nu, men rejser videre imorgen.

                    Om det er årstiden ved jeg ikke, men her er ikke så turistet lige nu og de turister, der er her, er mest europæiske mænd. Vi kan ikke helt sætte ord på, hvad der er i vejen med Hua Hin, men det har i hvert fald ikke været noget for os på nogen måde. Vi har været i Thailand i 3 uger nu og har overalt mødt venlighed, m.m. men den er der ikke meget af i Hua Hun. Det undrer os at en by, der umiddelbart virker meget civiliseret og moderne med sine skyskraber-lignende hoteller, m.m. er så langt tilbage på mange andre områder. Engelsk er et vidt begreb – det er der ikke mange, der forstår. Vi har brugt meget tid på at fare rundt mellem turistbureauerne, for at finde ud af, hvordan vi kom videre herfra. Vi skal til Kanchanaburi imorgen, men ingen vidste noget og ingen forstod ret meget engelsk. Sikke et bøvl.. 🙂 Vi fandt dog ud af det til sidst, men hold op, vores tålmodighed har været sat på en prøve.

                    Her er ikke så dyrt igen. Maden er OK billig de fleste steder. Overnatning måske lidt dyrere, men vi synes ikke at det er så slemt igen.

                    Når I kommer længere sydpå, kan vi helt sikkert anbefale Koh Tao og Koh Samui! Kommer I vestpå, kan vi klart anbefale Ao Nang fremfor fx Krabi.

                    Vi har ikke booket overnatning hjemmefra.

                    Mvh Rikke

                    #3690987
                     Karina

                      Hej alle.

                      Jeg kan klart anbefale Koh Chang, der har vi været en del gange.

                      Det samme gælder Hua – Hin, der er vi også glade for at være.

                      Cha-Am var slet ikke os, vi klare kun 5 ud af de 10 dage vi bookede, der var ganske enkelt for øde for os.

                      Mvh. Karina

                    Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

                    Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                    © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                    Log ind med brugernavn & kodeord

                    eller    

                    Glemt dine oplysninger?

                    Create Account