This topic is empty.

• Forfatter
     simonas

Hej alle.
    Vi er to, der skal rejse jorden rundt til vinter. Vi har planer om, at rejse fra Cairns til Sydney på et buspas. Hvor lang tid bør man afsætte til dette? Vi har talt om en måned – er det passende?

Btw, hvad er at foretrække; Greyhound eller OZexperience?

Simon

Anonym dj

Puha det er en lang bustur, som du sikkert ved. Der er en masse af se hele vejen ned ad Østkysten, så det med hvor lang tid det tager er umuligt at svare på. Det er helt individuelt fra person til person. Der er så mange fede byer at bo i – i må nok finde ud af først og fremmest hvad i vil se på Østkysten, før man kan gisne om tid.

Har kun kørt med Grey, som generelt var gode. Havde dog en enkelt sur tur fra Brisbane til Byron Bay i November 2008 – ingen aircon, den var gået i stykker. Fuck det var varmt….Men hele den bus var også noget der skulle på skrot pladsen efter den tur.

Anonym Kasper

2-3 måneder lyder mere fornuftigt i mit hovede! :).. Hvis i tager turen på en måned, får i meget travlt og skal prioritere og planlægge en hel del.. Overvej også mulighederne for at leje en camper.. Det giver absolut den største frihed! Tjek eventuelt http://www.gapyear.dk

Anonym _-mie-_

Først og fremmest: Det bliver fantastisk!

Jeg har taget den samme tur, dog i bil. Men vi brugte 3 uger og det var fint. Vi havde absolut IKKE travlt og så alt vi ville. Vi tog det altså stille og roligt. Vi kørte også ind til canberra og havde vi brugt en måned havde vi også kunne køre til melbourne..

Men tror i skal regne med at bruge lidt flere dage i bus.

Rigtig god tur 🙂

Anonym Tobi

jeg var lige begyndt at overveje rejse med wicked vans… så kan du måske uddybe lidt?

Anonym Martin

Har lige rejse samme tur i november/december og brugte ca. 40 på det. Der var tid til masser af afslapning og fik set alt hvad jeg ville, nåede også lige et hurtig smut til Canberra.
    Vi lejede en camper og jeg ville egentlig bare anbefale at bruge camper, da det var en helt suveræn oplevelse. Vi lejede camper hos spaceship.com.au, de var de billigste og man fik masser for pengene.
    Bare hold dig fra wicked vans, så kan det ikke gå helt galt!

Anonym Martin

Wicked er lidt samme princip som “lej et lig” her hjemme. Det er gamle udkørte biler i dårlig stand, som tit holder op med at virke på en lang tur som denne. Mødte flere på min rejse som fortrød at de havde brugt dem. Spaceships biler derimod er af lidt nyere dato og sammen tidig billigere end wicked. Alle deres biler er udstyret med aircon, køleskab, madlavning grej og tv/dvd.
    Hvis du har flere spørgsmål kan du sende mig en mail.: mkn1984@hotmail.com

Anonym Maja

Hej
    Jeg tog turen i 2006 med Greyhound på lige godt 1 måned. Synes egentlig det var tilpas tid, var glad for vi havde tid til lige at se lidt i hver by uden at skulle skynde os videre, og kunne gøre lidt hvad vi ville tidsmæssigt.
    Hvis jeg skulle afsted igen ville jeg nok leje en bil og gøre det. Det gjorde jeg sidste gang jeg var i Australien (bare på en anden strækning)
    OZ ex er kendt som en party bus med MANGE unge englændere. Greyhound er mere en normal bus hvor man nok ikke får de STØRSTE bekendtskaber men det kan man jo få på de hostels man bor på.. Det gjorde vi i hvert fald. Greyhound var også en del billigere da jeg brugte dem i 2006.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account