This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LoKa

Hej!

vi er 2 piger der skal til Californien i april måned.

Vi ville høre om der er nogen der har nogle fif m.h.t. overnatning, ting man ikke må undgå at se, transport mellem L.A, San Francisco og Las Vegas.
    Vi har ikke tænkt os at leje bil, så derfor vil vi høre om der er andre gode muligheder(ikke alt for dyre).

Mvh Karina og Lotte

Anonym b

Hej toeser

Som udgangspunkt kan i som saadan rejse rundt i CA med Greyhound. Det er ikke specielt dyrt, men man gaar glip af meget da man ikke bare kan stoppe. Der er nogle bil-udlejningsfirmaer, som har brug for transport af en bil fra et sted til et andet. Gaa ind paa deres hjemmesider og ring til dem. Det er de samme selskaber som vi har derhjemme.

M.h.t. overnatning, saa brug hostels. De er meget billigere end hoteller og moteller, typisk 18-20 $ pr. nat, hvor de andre nok koster omkring 80-100 $ pr. nat. Selvfoelgelig afhaengig af hvor i CA i er. Gaa ind paa http://www.hostels.com Der skulle der vaere rig mulighed for at finde hostels i alle de byer i naevner, jeg har selv en guide med alle hostels i USA, men den ligger desvaerre i Houston i oejeblikket. Den skulle dog vaere tilgaengelig paa alle hostels i USA.
    Derudover moeder i en masse mennesker paa hostels, som i normalt ikke ville goere, hvis i bor i et varelse paa et hotel. Da jeg for nogle maaneder siden befandt mig i samme omraade, brugte jeg foelgende :

I Vegas, International Hostel, beliggende et lille stykke uden for the Strip, men der er party hver aften. Der er swimmingpool og bar med billige oel og sprut. Jeg mener jeg betalte 14 $ pr. nat men er ikke sikker.

San Francisco : Green Turtoise. Ligger lige ved siden af Chinatown og er et fedt sted. mener de har en hjemmeside med samme webadresse. Der er ikke bar, men man maa gerne drikke alkohol, hvilket alle benytter sig af hver aften.

LA : Hvis i ikke interesserer jeg for film, saa skynd jer ud af byen. Der er absolut intet i den by der er vaerd at se. Benyt i stedet tiden, med at tage til Flagstaff i Arizona. Der har i adgang til Gran Canyon, en forstenet skov, red rocks i massevis, en gammel aztecer-ruin bygget ind i et bjerg kaldet Montezuma Castle, meteor-krater, dinosaur-fossiler og nogle fede hostels.

Og hvis der er mulighed for det, saa koer fra LA til San Francisco paa highway one. Absolut en mindevaerdig tur med fantastisk udsigt ud over Pacific Ocean, specielt mellem Cambria og Monterrey. Hearst Castle er en anden ting i ikke maa misse, ligger ogsaa paa highway 1.
    Men der er saa mange ting man kan se i Californien, saa en maaned er slet ikke nok. Skriv til mig hvis i vil have mere at vide rasmusbagge@yahoo.dk

Mvh
    Rasmus

Anonym Anonym

jeg vil gerne med

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account