This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Malene

Heysa!

Jeg planlægger en tur til Cambodia/Vietnam på omkring en 1 måned i juli/august måned.
    Er til flot natur, trekking, kultur og gerne lidt civiliseret.
    Hvilken rute kunne være god? Har også Laos med i mine overvejer.. Har folk nogle gode råd?

Mvh. Malene.

Anonym Malene

Rettelse !!!… Uciviliseret

Anonym Jonas Larsen

Mht. Vietnam, så skal du nok overveje hvor du vil rejse i landet (Nok også Cambodia). I den periode er der regntid og specielt i den nordlige del af Vietnam kunne jeg forestille mig, det vil være svært at trekke. Det bedste sted at opholde sig er nok den centrale del af Vietnam omkring Hoi An og syd over mod Ho Chi Minh City. Ihvertfald af hvad jeg kan læse mig frem til. Det er dog ikke umuligt at rejse rundt andre steder, bare du har det i dine overvejelser 🙂

Anonym Tine

Jeg vil anbefale at du max vælger to af de tre lande. Du vil kunne bruge en måned i hvert land og så vil du skulle skynde dig lidt i gennem, hvis du tog til alle tre lande. Ja, det er regntid, men du vil godt kunne rejse der, men som Jonas skriver så kan det være, at du ikke kan komme til at trekke i fx Sapa, men det kan også være at du får godt vejr….

Mange tager til Siem Reap, Koh Rong og Phnom Penh i Cambodja, men jeg kan også anbefale Battambang og Kampot 🙂

Hoi An er virkelig en skøn by i Vietnam! Cat Ba island er en rigtig fed ø, derfra kan du tage til Halong Bay og trekke i nationalparken 🙂 Ellers overvej Tam Coc, det skulle være ret smukt, dog ikke gult som det er i maj/juni 🙂

Du skal være velkommen til at læse lidt mere om landene på min blog

A World of Backpacking

og ellers skrive, hvis du har flere spørgsmål 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account