This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym trinekaas

Hej alle!
    Sammen med en veninde skal jeg rejse rundt på NZ til foråret, og vi regner med at tage det som en roadtrip ved at leje en campervan.
    Er der nogen der har erfaringer med campervans, skal man leje dem hjemmefra eller først når man er derude? Er det smartere at købe en i stedet for at leje en? Og sidst men ikke mindst, hvor meget skal man ca regne med at det kommer til at koste?
    // trine

Anonym Anonym

Om I skal købe afhænger nok af, hvor længe I skal være der. Tror kun det kan svare, hvis I er afsted over 1½ måned, men ved det ikke. Hvis I vil slippe for at køre rundt i et ordentligt brød, kan I jo kigge lidt på spaceships.tv – har jeg kun hørt godt om. Det er almindelige stationcars, hvor man kan sove bagi, lave mad og meget mere.

Anonym jesper

hej i to.. har kun gode erfaringer med det…
    Det er virkelig fedt selv at køre rundt, især i det land..Det er flotter end på film..
    Escape har hovedekontor i Aukland, de har masser af campervan de er alle sammen i god stand( har billeder af dem hvis det er) I kan evt. høre dem der nede første dag i lander, så kan de gøre en klar til jer mens i bruger nogle dage i byen.. eller har de sikkert et sted på nettet man kan booke en.
    Mener de kostede omkring 200 kr om dagen med fuld forsikring, så kommer benzin oven i, men det er ik det store i længden. Ikan jo selvfølgelig sove i dem, og endda i fuld længde.. så de pnge spare man.
    Normalt hostel koster omkring 120-130 pr nat. pr person, så i det hele så bliver det det samme pr dag, men det er meget meget federe og køre selv, i vil opleve meget mere end i bus..
    Prøvede selv begge dele..
    skriv endelig…

jesper

Anonym Anonym

Hej med jer, er enige i at det kommer an på hvor længe i skal være af sted, mht om det kan betale sig at købe en camper.
    Prøv evt at kigge på backpackerscampervan.com dem lejede vi hos ( den mindste) og det var super, ikke helt billigt men hvis man gør det op i det lange løb kan det godt betale sig. wickedcampers.com er en anden og billigere mulighed. Husk at få forsikring på den. Vi lejede over nettet og det var helt fint, men jeg tror det er en god ide at leje hjemmefra da der er mange om budet.
    Rigtig god tur

Anonym Muffe

Til Jesper:
    Du siger at en escape campervan kostede omkring 200 kr om dagen… er det i lavsæsonen? for når jeg søger efter priser på deres hjemmeside får jeg en meget højere pris i januar/februar 2009..

Anonym Tone Smidt-Petersen

Vi har bestilt en campervan (lille m flip-op tag) hos Discovery motothomes NZ, i jan/feb 09. Det kommer til at koste os 20000 kr for en måned i højsæsonen. Vi har jo endnu ikke nogen erfaringer, men krydser fingre for at alt er iorden……

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account