This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LeaSB

Hej berejste mennesker:)

Jeg vil rigtig gerne til Canada, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal rejse rundt derovre..
    Indtil videre ser det ud til at jeg skal rejse alene, og min plan er at være der i 1-1½ mdr. Er der nogen der har prøvet at rejse rundt alene der ovre? Jeg har ikke råd til at leje en bil, så det må blive med bus eller andet godt..

Jeg har set på nogle ture med Trek America, men jeg synes priserne er lige voldsomme nok.
    Min største bekymring er om det er muligt at finde nogle vandreture osv. i nationalparkerne når man først er derovre? Gerne med en masse andre backpackere – Jeg vil helst ikke traske rundt i bjørneland helt alene..

Håber der er nogen derude, som ved lidt mere om Canada end jeg gør:) Alle gode idéer og tips bliver modtaget med kyshånd!

comeawaywithme

Jg har desværre aldrig været i Canada, men har mødt mange canadiere på mine rejser og de er altid meget søde og hjælpsomme. Så er sikker på at du nok skal finde ud af det.
    Det gode råd jeg kan give dig er at oprette en profil på Couchsurfing http://www.couchsurfing.org/index.html
    Her kan du melde dig ind i nogle Canadagrupper og spørge folk der bor i Canada. De kan nok give nogle gode råd. Desuden kad du derigennem finde folk der vil give dig lov til at sove gratis på deres sofa, mødes med dig til en kop kaffe, tage dig med på sigheseeing mv. Det er en rigtig god måde at møde lokale på. Og er sikker på at du derigennem kan finde al den hjælp du har brug for.
    Derudover er der ingen større frihed end den du har når du rejser alene. Glæd dig, det er fantastisk!!

Anonym Ann globetrotter

Hej,
    jeg rejste alene på tværs i 2006, det er intet problem, hvis du bare er lidt udadvendt. Jeg mødte en masse folk, og var sjove minder.

Jeg tog til Calgary og med bus til Banff – fin by hvorfra du kan finde forskellige vandreture gruppeture.. også flere dages ture.. jeg tog en 2dages-tur med andre backpackere til Lake Louise, Jasper og så noget af det flotteste på den tur. Lake Peyto er et uforglemmeligt syn. der var ikke sådan vandretur med i den tur som sådan, men stops og lidt her og der. hyggeligt.

jeg fik en billig flybillet fra calgary til Toronto, check på air canada eller andre billige airlines.. husker ikke om det var den, men husker det var ok pris. så kan du jo tage greyhound på stræk til Ottawa, Quebec city.. Eller vestpå, men der var jeg ikk noget om.. udover at jeg overvejer at tage derover – til Seattle med muligt visit i Vancouver og Victoria, nu man er i det hjørne 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account