This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kiaveise

Hej.. mig og min kæreste skal for 3 gang til USA..
    Denne her gang skal vi af sted i 5-6 uger.

Vi vil høre om der er nogen der har erfaringer, oplevelser, tips og ‘must see’ i Calgary, Banff, Jasper, Vancouver, Seattle, Olympic Park.
    Vi savner lidt lidt info fra folk der har været i Banff og Jasper, vi vil rigtig gerne høre hvad i har oplevet og mener man bare SKAL opleve, samt hvor mange dage man kan bruge der, for at se det mest populære seværdigheder.

Anonym Nikolaj-11

Jeg kan ikke hjælpe med Banff og Jasper men, hvis i har tid imens i er i Vancouver bør i tage til Vancouver Island, men kun hvis i vil noget med natur, jeg har familie der og besøgte dem for et par år siden. Naturen er ekseptionel, vi tog ud og så på kæmpetræer, vi var på en vandfald rute med en lang flod med masser af meterhøje vandfald (jeg forstuvede min fod der(!)) Desuden helt nord på øen kan man tage med speedbåd og guide ud og se hvaler for ingen penge, de lokale native americans er virkelig flinke uden for deres egne områder.

Jeg var kun i Seattle i et par timer på vej op til Vancouver fra LA, men vi så musikmuseet, hvis det intereserrer jer, så se det.

Calgary er et godt sportssted, men de har også et museeum om jernbanen som løber gennem byen, dens livskilde så at sige.
    Jeg har en fætter som bor der, men vi var heller ikke dér så længe, bare en overnatning på vej til Grand Canyon gennem Rocky mountains.

Måske mest natur jeg kom med der, men det er altså de steder jeg har besøgt, held og lykke.

Anonym Anonym

Det kommer nok lidt an på hvordan I har tænkt jer at rejse rundt, det er klart en fordel at have bil, hvis I vil rundt til de mere afsidigs steder – men det ved I nok, når nu I har været i staterne før;-)

Har I en bil, vil jeg anbefale at tage ud og se Mt. skt. Helens, som supplement til Olympic Park. Det er en vulkan syd for Seattle der bogstavligt talt sprang i luften engang i slutningen af 80’erne og nedlagde den omkringliggende skov – som stadig ligger spredt som tændstikker i området.
    Man kan køre direkte ud til stedet og behøver ikke trekke for at få et super panorama view af vulkanen, men så vidt jeg husker kan man også vandre rundt i området hvis man er til det. Det lyder måske ikke af meget, men jeg blev virkelig facineret af stedet og husker det som en af de store oplevelser på min tur.

Jeg vil også som Nikolaj anbefale vancouver Island!! Specielt den lille by Tofino og de store øde strande på vestkysten er et besøg værd – og så er sejlturen en oplevelse i sig selv!!

I Seattle er det næsten obligatorisk at tage en tur i Space-needle og spise noget af deres gode seafood.

Beklager jeg ikke kan være til hjælp med Banff og Jasper, men har hørt meget godt om dem.

God tur

Anonym olivia

Jeg har været i BC i et længer stykke tid, og ligesome de to overstøende svar er det meget storslået natur.
    Banff og jasper er fantastiske, fedt sted at vandre hvis i er til det, man kan tagenogle rigtig gode længer ture. men hvis man bare vil op og tage nogle billeder og så se resten af canada, er ca 4 dage fint, men hvis man elsker at være en del af det vil jeg sætte nogle fler dage af..
    Og ja jeg var os helt vild med Vancouver island, der ligger os nogle små hippie øre som er mere end vidunderlige.
    Danman island er et besøg hver, bare en overnatning eller to.
    Rigtig god tur

Anonym Carina

I Banff national park er der rigtig mange ting at gøre og se. Lake Louise er et fantastisk besøg værd og der er flere steder man kan tage op i lifte og se det hele lidt for oven. Rocky Mountains er fantastiske og smukke – har selv været til bryllup deroppe og det var en fantastisk oplevelse, som I kan være heldige at opleve. Alt efter hvor meget man er til at hike, så vil jeg mene en uges tid i området super. Calgary er som de fleste storbyer, og vi brugte et par dage der, og så var det klaret. Seattle er fantastisk – især området omkring havnen og fiskemarkedet.

Anonym – bartholdy –

jeg bor selv i calgary i øjeblikket! det er en meget fed by! ang jasper så ville jeg ikke tage turen dertil så hellere bruge lidt mere tid omkring banff og lake louise! jasper er i mine øjne bare en lille kedelig bjerg by. banff er et rigtig hyggeligt sted, med nogle rigtig gode campground osv vis du er i banff skal du helt sikkert opleve hot springs og gondola ride! det er klart et besøg værd!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account