This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Wille1982

Hejsa..

Har bruge for et par råd til min forstående rejse til Canada i Juli mdr. (Der er ikke bestil noget endnu, så det er ved at være sidste chance)

Vores plan er pt. at vi flyver fra DK til Canadas østkyst
    (Montreal eller Toronto) og bliver der i ca. 14 dage, og derefter flyve fra øst til vest til Vancouver, hvor vi vil tilbringe de sidste 14 dage.

Vores plan er at vi vil køre rundt i øst (Montreal – Toronto – Niagra Falls), på egen hånd og opleve noget, og så tage til vestkysten, og evt. hoppe med på en pakketur rundt i en nationalpark (trekking) http://www.trekamerica.co. (eller kan de bedre betale sig at leje en bil der, og selv køre rundt)
    Tvivlen er mest på vestkysten, hvor vi ikke kan regne ud hvor man får mest valuta for pengene, leje en bil, og opleve nationalparken selv, eller book en pakkerundtur med guide og andre mennesker.

Kunne være fedt hvis der var andre der havde været derover og som kunne fortælle lidt.

Hvordan og hvorledes i forhold til forudbestilling af overnatning i højsæsonen. Kan man godt bare køre rundt derover, og så køre ind og regne med der er plads?

Billeje: Hvad koster det, og er det til at finde rundt i Canada, og er skiltningen go?

Ser frem til at høre fra jer, da jeg ikke lige kan regne det ud :o)

Anonym bjarke

Vi overvejer pt. at købe et telt, og camper på halvdelen af turen. Igen, nogle der har erfaring med at lege campister i Canada?

Anonym Marco

Jeg er lige hjemvendt fra 2 måneder i vancouver, og der er så meget at se. Jeg vil varmt anbefale jer at se Capilano Suspension Bridge, Lynn Valley Cannyon Park, Grouse Mountain, Cypress mountain, Seymour mountain, Stanley Park(Især prospect point), Selve vancouver by, Victoria(På vancouver island), Whitsler; Horseshoe Bay, Nudist stranden og memorial park ved U.B.C, False Creek, English Bay, og så Jesper og Banif(Som er en del af Rockie mountains) Ellers skulle i prøve at tage den rejse der hedder Gran Canadian (http://ie.contiki.com/tours/8-grand-canadian) hvor man man starter i New york og så kører rundt i Canada og ser toronto, montreal, Vancouver og meget meget mere. I skal også tage sea bus fra Waterfront skytrain station over til den nordlige del af vancouver. Det er så smukt et syn og så gå lidt rundt ved Lonsdale Qay og kig over på Vancouver by. Det er virkelig et flot syn. Kan fortælle at Vancouver er en mega fed by med mange nationaliteter.

Anonym 

Jeg vil også varmt anbefale Vancouver by..
    En tur til the Canadian Rockies er helt bestemt et must! Hvis I tager med den gamle Trans Canada HWY 1 kommer I gennem mange små byer. I kan tage ned langs Rocky Mountains på den British Columbianske side af bjergene – der er varme kilder flere steder, bl.a. Radium Hot Springs. Hvis I har tid er Glacier-Waterton nationalpark på grænsen mellem alberta(CA) og montana(USA)også rigtig flot..

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account