This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym – bartholdy –

mig og min kæreste skal flytte til Canada her den 28/3-2011 under the working holiday program. når vi lander i canada hvor vi skal bo hos min onkel er planen at vi køber en bil, for derefter at køre til usa på road trip i en 2-3 måneder. men er der nogle af jer der har erfaring med at kydse grænsen fra canada til usa? hvordan foregår det med visumet? jeg har flere gange før været i usa men der har vi fløjet derover og derved fået de 3 måneders turistvisum som man som dansker kan få. men hvordan foregår det når man køre i bil over? på forhånd tak. mvh thomas.

Anonym anders beckmann

I skal have et B1/B2 Visum TIL USA I skal have det med hjemmefra. I kan ikke få det i canada.

Anonym – bartholdy –

er du sikker på det? fordi nu har jeg snakket med ambasaden. de siger at man bare skal udfylde esta på nettet. og så derefter skulle man så udfylde nogle papire ved grænsen og så skulle det være det?

Anonym Anders Beckmann

Jeg er i Canada nu. Hvis i skal være i USA/Canada mere en 3 md. til sammen SÅ SKAL I HAVE B1/b2 visum til USA. Hvis i ikke have et b1-b2 kan i ikke komme ind i USA ved grænsen. Og hvis i bare flyver til usa for så at flyve til canada med de samme og skal være der i over 3 md. så skal i have et b1-b2 visum. Hvis i ikke har det vil i blive afvis og sendt tilbage til Danmark. Jeg kender en som har prøve det. Og i skal bruge ca. 2-3 uger til vosum til USA

Anonym Anders Beckmann

Jeg er i Canada nu. Hvis i skal være i USA/Canada mere en 3 md. til sammen SÅ SKAL I HAVE B1/b2 visum til USA. Hvis i ikke have et b1-b2 kan i ikke komme ind i USA ved grænsen. Og hvis i bare flyver til usa for så at flyve til canada med de samme og skal være der i over 3 md. så skal i have et b1-b2 visum. Hvis i ikke har det vil i blive afvis og sendt tilbage til Danmark. Jeg kender en som har prøve det. Og i skal bruge ca. 2-3 uger til vosum til USA

Anonym Anders Beckmann

Og lige en ting mere, Nå i er i Canada på working holiday program. (Jeg er har på det samme Visum) og tager til USA. Så vil i miste working holiday visum i canada. Jeg fik at vide hos den canada ambassade i Stockholm at man godt kunne tage til USA og tilbage igen. Men på mit visum stå at hvis man rejse ud af canada så mister man visum. Og da jeg talte med dem i lufthaven sage de at man indte kunne gøre man vil miste Visum.

Anonym Anders Beckmann

Hvis i har fler spørgsmål kan i bare skrive til acurus@sol.dk. (Jeg er selv i Victoria BC nu)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account