This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Dalgård

Okay, så jeg har lige, lidt spontant, bestilt en returbillet til Cancún i Mexico i 50 dage. Mit budget er ikke særligt stort, så jeg håber lidt at kunne finde noget arbejde derovre i måske en måned, eller mere. Hotel, hostel, restaurant, bar, whereever. Er der nogle, der har erfaringer eller kontakter til den slags?
    Gode råd i forhold til, hvor man kan bo? Og must sees? Det vigtigste for mig er bare at være i kulturen og gerne komme ud at dykke lidt. Vil gerne se de vigtigste turistattraktioner i området, men da jeg tager alene derovre som ung pige, er det mere mit ønske at have en fast base end at rejse rundt.
    Gode råd modtages med kyshånd!

Anonym KM

Hvis jeg var dig ville jeg nok tage en bus direkte fra lufthavnen i cancun og så bruge min tid i playa del carmen… Har selv været der et par gange og der er en lidt mere chilled atmosfære der…
    Der er masser af billige hostels i nærheden af stranden… Og hvis du kan snakke spansk kan du muligvis få en gratis seng i et hostel mod et par arbejdsvagter om ugen.. På den måde vil du evt også kunne have et lønnet job ved siden af hvis du ønsker det 🙂
    Jeg synes hvert fald playa del carmen er perfekt som en fast base når du rejser alene.. For det er ikke så stort og uoverskueligt.. Men alligevel stort nok og der sker en masse.. Og så er det super nemt at komme i kontakt med andre unge mennesker 🙂

Håber du får en god tur til mexico.. Jeg elsker det land og er selv i mexico lige pt 😉

Anonym KM

Nå ja du spørger også til must sees… Og der er rigtigt mange gode ting som er nemt at komme til med ADO busserne… Man SKAL næsten se chichen itza som nok er den mest kendte pyramide i mexico… Derudover har de også nogle super flotte ruiner i tulum… Og ellers er der rigtigt mange gode steder at snorkle/dykke.. Bla i akumal…
    Alle de her steder ligger tæt og let tilgængeligt fra både cancun og playa del carmen 🙂 du må endeligt spørge hvis der er mere du gerne vil vide 🙂

Anonym Camilla

Hvis du gerne vil opleve den mexicanske kultur, er Cancún absolut ikke stedet at tage til – det er virkelig amerikaniseret og turistet. Men gode strande er der 🙂 Det er også rigtig dyrt.
    Jeg vil anbefale dig at tage til Isla Mujeres – en lillebitte ø ud for Cancún – der er super chill.

Jeg er i Playa del Carmen lige nu, og det siger mig egentlig ikke det helt store heller. Der er dog masser af fest og gang i den.

God tur. Mexico er skønt!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account