This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej har netop købt en one-way til cancun, mexico og glæder mig vildt, regner med at rejse ned gennem central amerika uden nogen direkte plan eller udrejse dato eller endestop! men er netop blevet en smule bekymret for at man skal dokumentere en udrejse dato, idet nogle forskellige hjemmesider nævner det en nødvendighed, dog ikke entydigt? håber nogen har erfaringer med dette?.-)

Anonym Claus

Reglerne siger, at du skal kunne dokumentere, at du vil forlade landet igen eller har udrejse fra et andet land. Rejser du over land, er det dog ikke så tit, at myndighederne vil kræve det.

Men du skal vel hjem på et eller andet tidspunkt alligevel, så ideen med at købe one-way-billet, forstår jeg ikke helt. Det er noget dyrere dels at købe enkelt frem for retur + at Latinamerika er dyere at købe billet til Europa end omvendt.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Tak for svaret:-) okay, jeg rejser nemlig over land så tænker hvis nu har booket et hostel eller andet vil det så være dokumentation nok for at man vil videre? Jeg ønsker en one-way for at være fleksibel både med hjemrejse datoen og ikke mindst også landet, har dog set at man kan flyve billigt fra costa rica til frankfurt ca 2000- 3000 kr, så det er da rimelig billigt:-)

Anonym DanielJohansen

Jeg er ikke klar over hvad de officielle regler er i den specifikke sitaution, men.. Må fra egen erfaring understrege at det IKKE nødvendigvis er nok, at have udrejse fra et andet land. Jeg er blevet nægtet adgang til Costa Rica på trods af, at have udrejsedokumentation fra Mexico. Jeg har haft held med bare, at fremvise alt muligt anden dokumentation og spørge høfligt. I det konkrete eksempel tilbød et selskab i lufthavnen, at printe en billet til mig og øjeblikket efter annullere den således at jeg havde en (ikke valid) billet som jeg kunne fremvise overfor immigrationen. Det virkede helt fint. Jeg anbefaler det ikke, siger bare at man kan tænke ud af boksen nogle gange og være heldig, hvis man ender i dumme situationer. Udover i Israel (selvfølgelig!) har jeg oplevet at blive krydstjekket.

Rigtig god tur:)

Anonym Claus

Ok, det lyder meget billigt. Det er ikke nok at booke et hostel i et andet land, du skal dokumentere, at du har en flybillet, men det er jo langt fra altid at det bliver tjekket.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Tak for de gode svar:-) jeg vil dog ringe rundt til de forskellige ambassader for at høre om mulighederne for deres støtte!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account