Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3539189
     thj

      Hej Backpackers

      Vi, 2 personer, overvejer en tur til USA på ca. 2 måneder (juli-august). I den forbindelse søger vi nogle informationer om typiske størrelser på budgetter, som folk er taget til USA med, for at finde ud af om det overhovedet kan lade sig gøre.

      Vi ved derfor ikke så meget om selve turen, men lidt har vi dog tænkt os:
      – Billeje i cirka 7 ud af de 8 uger
      – Primært overnatning i telt og på hostels
      Der ud over kommer der selvfølgelig udgifter til mad og seværdigheder. Hvilke seværdigheder har vi endnu ikke overblik over, men det kommer primært til at dreje sig om “outdoor”-oplevelser. Altså nationalparker, monumenter, byer, strande, og evt. øer, mm.

      Er der nogen som tør give et bud på budgettes typiske størrelse for en sådan tur? Eller måske nogle som har erfaringer? Jeg er udemærket klar over at det bliver et “skud i tågen”, men vi søger også blot en indikation. Om vi er omkring de 50.000 kr., 100.000 kr., eller højere.

      På forhånd tak 🙂

      #3539191
       Kiaveise

        Hej..

        Mig og min kæreste skal til USA for anden gang i 7 uger.
        vores første tur brugte vi 120.000kr i alt.
        Vi havde nogle indrigs flyvninger så det kostede jo selvfølgelig lidt.
        Vi sov primært i telt og på hostels dog havde vi hotel i nogle stor byer, og vi shoppede også en del.

        Når vi skal derover til sommer for 3 gang men 2 gang i 7 uger så regner vi med et budget på 60-70.000 kr så det kommer virkelig an på hvad i skal lave på jeres rejse, hvor i er henne og hvad i skal se.

        i kan evt. komme med et bud på jeres rute så kan det være jeg kan komme nærmere en pris på jeres tur.

        I er velkommen til og spørge om andet også, så vil jeg forsøge at svare på det 🙂

        #3539219
         thj

          Mange tak for dit svar 🙂

          Kan du sige hvad det er I har tænkt jer at gøre anderledes denne gang? Det er alligevel en halvvering af budgettet, så det må siges at være noget af en forskel.

          Hvilken rute planlægger I at køre?

          #3539234
           Jensb

            Et hurtigt budget for 2 personer i 2 måneder (juli/august):

            Fly: 10.000
            Rejseforsikring: 2.000
            Campervan: 25.000
            Benzin: 7.000
            Campingpladser:10.000
            Hotel 1. dag 1.000
            Lommepenge: 20.000

            Total 75.000 kr.

            Som campervan har jeg taget udgangspunkt i http://www.escapecampervans.com Jeg har ikke selv prøvet dem, men så dem flere gange da jeg var afsted i sommers.

            Benzin er bare et bud, det afhænger selvfølgelig af hvor i skal hen. Jeg vil tro at i skal regne med ca. 0,75 kr. pr. km. (hvis det er en campervan. Lidt billigere hvis i lejer en normal bil)

            Campingpladser har jeg regnet med 30$ pr. nat i gennemsnit. Camping i nationalparker ligger typisk på 15-20$ og private campingpladser på ca. 40$.

            Og så ca. 300 kr. pr. dag som skal dække mad, entré m.v.

            #3539252
             Kiaveise

              Den primære forskel på den her gang og sidste gang er at vi ikke skal til Hawaii og heller ikke Florida. De er to penge sluger, men klart besøgene værd.
              Plus at vi havde et par indenrigs flyvninger som vi kun har en af denne her gang.

              Vores rute den her gang hedder Chicago-Minneapolis-Yellowstone-Glacier NP- Banff NP- Vancouver- Alaska-Seatlle- San Francisco- L.A- Las Vegas.

              Vores budget sidste gang hed:
              Flybilletter: 18.000
              Billeje: 13.000
              Overnatninger: 12.000
              Ture: 28.000
              Mad penge: 7.200
              Benzin:7.000
              Mad og benzin er ca, men var hvad vi havde sat af hjemmefra. måske vi brugte mere, måske vi brugte mindre.

              ca.73.000 i alt

              #3539524
               thj

                Mange tak for begge jeres svar. Beklager at jeg ikke har svaret før, men jeg har været meget optaget på det seneste 🙂

                De er begge to til stor hjælp, og giver en god indikation af hvad vi kan forvente. Mange tak! Jeg vender tilbage hvis jeg har flere spørgsmål, når jeg får kigget lidt nærmere på det.

                #3539655
                 hanne

                  jeg kan anbefale en hjemmeside der hedder: http://www.renefrederiksen.dk, her kan du få en masse gode råd og tips, samt inspiration. Ikke mindst en realistisk bud på et budget..

                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                Log ind med brugernavn & kodeord

                eller    

                Glemt dine oplysninger?

                Create Account