This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym makemyday

Jeg overvejer 2-3 uger til Costa Rica i sommerferien. Er der nogen der har erfaring:
    Hvordan er det selv at rejse rundt?
    Transport? Overnatning?
    Hvilke seværdigheder kan anbefales?
    Gode og dårlige erfaringer?

Anonym Anonym

Det er ret enkelt at rejse rundt på egen hånd i Costa Rica. Find dig et hostel/hotel, så hjælper de dig videre, hvis du ikke selv vil arrangere alt for at spare et par $. Tit kan det godt betale sig at lade dem ordne transport, da det så foregår direkte med minibus i stedet for de store busser, der har mange stop.

Kom så hurtigt ud af San Jose som muligt og tag for dig af landets seværdigheder.

Vi besøgte bla. Arenal vulkanen, sejlede over søen og tog til Monteverde(ledte efter quetzal) Videre til Carara NP, hvor vi så aber, araer og krokodiller mm. Og endeligt fløj vi til Tortuguero( så skildpadder den ene aften, og det var fedt, selvom det var lidt af et cirkus med så mange mennesker på stranden. Til gengæld var den lille nationalpark og kanoturene i området fantastiske.) Jeg kan kun anbefale alle ovenstående sights, det var fedt! Der er mange andre rigtig gode nationalparker, men vi havde ikke tid til mere.

Sammenlignet med andre mellemamerikanske lande, så er transport og overnatning samt mad dyrere. Jeg brugte ca. 3000 kr. om ugen, men det kan nok gøres lidt billigere.

OBS. Hvis du mellemlander i USA, så sørg for at have mindst 4 timer til at komme igennem immigrationen, få ny billet, checket bagage ind mm. De har ikke travlt og er kolde over, at du misser dit fly. Det tod os over 3 ½ time at komme igennem i Washington, og en af de ansatte sagde, at det var meget normalt.

Mvh. Raslyng

Anonym Pernille

Er lige selv kommet hjem fra tre måneders ophold i Costa Rica, og jeg kan kun anbefale dig at tage afsted. Det er et rigtig dejligt land med en masse smuk natur og mange søde mennesker.
    Jeg har selv rejst rundt i CR alene et par gange, og folk er meget flinke til at hjælpe dig, hvis du har problemer med at finde den rigtige bus mm. Jeg vil dog sige, at det nok er lidt svært at komme rundt, hvis du ikke taler spansk. Det er absolut en kæmpe fordel og en god måde at lære mennesker at kende på.
    Jeg vil anbefale dig, at tage de lokale busser. Det er rigtigt, at de stopper mange steder (der findes altså også direkte busser af og til), men det er langt billigere og du møder mange andre rejsende på den måde.
    Der er mange gode hostels, og så længe du holder dig til dem du finder i din rejseguide, kan du være sikker på, at møde andre rejsende.
    Der er mange gode steder, at besøge i CR. Hvis du ikke er til de meget touristede steder, vil jeg ikke anbefale dig at tage til de populære surf-byer. Det er for det meste små amerikanske landsbyer (alle priser er i dollars) – og det kan godt blive lidt for meget. Tag i stedet ind i landet og se vulkanerne og regnskovene -de er helt klart et besøg hver!!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account