This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym M&S

Hejsa! min Kæreste og jeg planlægger at rejse til Costa rica i til sommerv i ca 5 uger. men vi har en del sprøgsmål jeg håber i can hjælpe os med.
    for det første vil vi høre om der er tid til at besøge nogle af Costa rica’s nobolande samtidig på de 5 uger og i såfald hvilke lande vil i anbefalde vi også besøger? for det andet hvor meget tror i hele rejsen vil koste for os begge?, vi regner med at bo på de billigeste hostels/guesthauses dog dobbeltværelse, og spise de billigeste steder, som gade køkkener, dog ved fra sidst vi rejste at vi bruger en del penge på udflugter og oplevelser i fx national parker, og snorkel ture. for det tredje hvis vi gerne vil besøge nogle nabolande hvordan kommer vi så fra land til land?, vi vil gerne tage bussen hvis det er muligt og hvordan med visum, hvilke lande kræver visum, gør Costa rica? og til sidst hvis i har nogle gode råd vil vi meget gerne høre dem . håber i kan og vil hjælpe os.

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej,
    costa rica er det dyrest land i mellem Amerika og så rejser i lige i regen tiden, men det skal jo ikke holde jer fra at rejse til costa rica,
    Alle 8 lande ligger ikke langt fra hinanden i mellem Amerika, så det er op til jer hvor meget i ville se, jeg kan anbefalde de billige lande som guatemala,honduras,nicaragua,Når i kun har 5 uger så hold jer til to eller tre lande, ellers bliver det for meget rejse tid, det er ikke noget problem at rejse, da de har nogen gode buser,husk og rejse om dagen og ankom ikke tidelig mogen eller sent aften, costa rica, skal i nok bruge 200 kr om dagen kan göres billiger, de andre lande kan göres for 100 til 150 om dagen, bo på dorms for 5 eller 10 us om dagen, maden koster ikke meget, det gode ved at rejse i mellem og syd Amerika er at de hostel i skal bo på har et kökken hvor man kan lave mad, det er super hyggeligt, med de andre back packer, ville tro i skal bruge 6000 kr pr person så har i penge , hasta luego, god rejse,lars

Anonym Sarah og Martin

Hejsa Lars! mange tak for dit svar. ja vi er godt klar over det er i regn tiden, men da jeg studere kan det ikke blive anderledes. sidste sommer backpackede vi i Thailand, hvor der også var regntid og det gjorde ingenting da som regl kun var om aften en eller to timer det regnede, so det gør ikke noget, vi har også hørt at det skulle være billigere at rejse i regntiden samt at der ikke er så mange turister. ved du om vi skal have visum til costa rica, Nicaragua og Honduras ? og hvorfor skal vi ankomme om dagen? det can vel godt være lidt svært hvis du rejser fra land til land, da det vel tager lang tid? har du ellers nogle gode råd du vil dele med os? eller gode oplevelser? er der evt. et sted der er mulighed for at svømme med delifiner? og skal vi tage malaria piller? Sarah og Martin

Anonym Larasph

Hej.
    Rejser selv sammen med kæresten for første gang til Costa Rica(CR) 3 uger i januar.
    Hvad angår vaccinationer så tjek: http://rejser.ssi.dk/rejser/
    Der finder i altid opdaterede anbefalinger.

I kommer altså rigtig langt med at lave en ordentlig research på internettet, og invester i en god guide bog. Der ligger utallige sider på nettet med information om CR, dog godt nok på engelsk.

Gringos er et udtryk folk fra mellem/syd-amerika bruger om os “vesterlændige”……et lidt negativt udtryk. Selvom det generelt er rimeligt sikkert i CR, skal man stadig huske på at man befinder sig i mellemamerika, og derfor tage sig generelle sikkerhedsforanstaltninger, som fx ikke at rejse om natten(Som Lars siger). I fx San Jose findes nogle steder man absolut ikke bevæger sig ud om aften, hvis man er “gringo”.
    Men mit indtryk er at de generelt er meget hjælpsomme og fredelige(de har jo desuden også afskaffet deres militær), men som alle andre steder i verden er der fattigdom, og det kan jo føre til desperation.

Hvad angår regntid, tror jeg Lars mener at i nok kan forvente det vil regne mere i CR(uden at være helt sikker). Det bliver beskrevet som om at i regntiden, er vejene ekstrem dårlige og mudrede. Junglen/regnskoven bliver også en hel del mere ufremkommelig, men vist nok stadig farbar med det rigtige fodtøj(mange steder kan man leje gummistøvler), og helt sikkert stadig en kæmpe oplevelse.
    Temperaturene ligger generelt meget ens hele året, så det er altså kun regnmængden der ændrer sig.

Snorkling skulle være bedst på stillehavs-siden, det samme med dykning(Isla del Cano og Cocos Island skulle være noget af verdens bedste, især hvis man vil se “store” dyr, som hvalhajer, rokker, delfiner osv.)
    Udflugterne i CR er generelt dyre, men overnatningen kan tilgengæld findes billigt, og som ofte er morgenmad med i prisen. MEN der er MANGE kryb i CR, og mange af de billige hostels er plaget af “bedbugs”, kæmpe kakkelakker og mus, så overvej hvor billigt i vil gøre det.
    Det dyreste område i CR er Peninsula de Osa, primært fordi det endnu er rimelig “øde”/vildt, og antallet af hoteller/lodges er derfor ikke så store. Det gode er, at prisen på værelser der, stortset altid inkluderer 3 måltider om dagen

Hvis vi havde haft mere tid, ville vi have startet i Guatemala, have set Antigua(som er på Unesco’s liste), Lake atitlan, og Tikal-ruinerne, og derfra have taget en bus til CR.
    Bus-systemet i Mellemamerika er veludviklet, og det er luksusbusser man kører i med air-con osv. En enkelt billet koster vist omkring 80 dollars. Man kører igennem Honduras og Nicaragua, så i på den måde også får et indtryk af de lande.

Håber det hjalp lidt……

Hilsen Lara

Anonym jannie

Jeg har været i Honduras 5 uger i juli/august… det var varmt alle dage… vi havde nogle enkelte store regnskyl… men ikke mange og ikke generende… nogle dage, var det overskyet, men stadig varmt.
    Jeg vil anbefale byen Copan – samt øerne Utila og Roatan…. Utila er et sandt backpackerparadis… elskede den uge, vi tilbragte der. Jeg tog dykkercertifikater på Cross Creek Dive center på Utila.. virkeligt billigt og nogle meget søde, dygtige, hjælpsomme og festlige instruktører og divemasters…
    På Roatan var vi ude at svømme med delfiner..

MVH Jannie

De svar i har fået tilbage fra folk er super gode svar på jers rejse.
    tales ved.
    Lars

hej sarah og martin.
    Man kan ikke helt samligen Thailand med Mellem Amerika, Thailand er et paradis for back packer. selv i regn tiden.
    I skal ikke have visum fra DK, i for tre månder når i ankommer til lande i central Amerika, har rejset som back packer i mere ind ti år og har aldrig taget malaria piller, men snak med de lokale, om de har problemer med malaria og så tag en beslutning derfra. Husk at malaria piller er det rene gift, der er flere der for denge feber ind malaria, i östen og syd Amerika, rejser man i Africa skal man nok passe på, men igen altid lydt til de lokale, i kan köbe alt malaria medicen derude,Central Amerika er i gringos og er mere farlig og rejse ind östen, derfor skal i passe lidt mere på jer selv ind i Thailand,costa rica er meget Amerikansk er sikker på at i kan dykke med delifiner der. jeg svömme med hajer og rokker i belize, hondouras har nogen små öre der er super gode til dykkning plus snorkling, costa rica var jeg på den caribiske side hvor jeg hygge mig på de flotte sand strande,,ring hvis i har brug for mere info, på nr.4553570371 eller skriv. lars

Anonym Sarah og Martin

Hej igen Lars. atter en gang super tak for dit svar, det kan nemt ske vi ringer, da det muligvis vil være lidt nemmere:) men i første omgang vil jeg lige høre hvad du mener med at det er lidt farligere end i østen? og hvad er Gringos? og når du siger det ikke er det samme som Thailand, mener du så det vil regne meget mere? og hvilken lande/rote vil du foreslå os? og tror du der er andre sundhedsting vi skal have styr på inden som vasinationer? håber det er iorden vil spørger så meget, men vi ved endnu ikke så meget om landene. Sarah og Martin

Anonym Nasa1415

Hej
    Jeg har rejst i Costa Rica i juli og regntiden her var overhovedet ikke noget problem, da der generelt bare kom et enkelt regnskyl hen på eftermiddagen.. Vi havde heller ingen problemer med at komme frem nogen steder.
    Naturoplevelserne i Costa Rica er efter min mening nogle af de klart bedste i central amerika. specielt Monteverde er helt fantastisk smukt.
    som andre nævner er ulempen ved Costa Rica at det er dyrt i forhold til de andre centralamerikanske lande.
    både Nicaragua og Panama er en del billigere og lette at komme til fra Costa Rica.
    Nicaragua er et af de absolut bedste steder jeg har været og jeg kan varmt anbefale at tage dertil 🙂
    med hensyn til visa (jeg ved ikke om man skal bruge noget når man flyver til Costa Rica) så er det let at ordne når man krydser grænsen mellem landende.
    håber i får en rigtig god tur.
    Mvh Nicolas

Anonym Sarah og Martin

Tusinde tak for jeres svar, helt klart noget vi kan bruge:) en sidste ting, nogle der kender nogle gode links hvor vi selv kan finde mere information, jeg syntes det er lidt om en jungle at finde rundt på google:). jeg har desuden købt en lonley planet bog over mellem amerika(lige udkommet)
    Sarah og martin

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account