This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Majsen

Hey!
    Vi er tre piger der skal til Cuba i juni/juli 2009. Er der nogen som har rejst i Cuba, og har nogle gode råd ang. seværdigheder, måder at opleve det “rigtige” Cuba på, billige overnatningsmuligheder etc.
    Tak.
    Venlig hilsen
    Sedsel & Line & Maja

Anonym Mette

Da jeg rejste på Cuba boede jeg hos en værtsfamilie (hvilket er det billigste man kan foretage sig der) Hvilket var en rigtig god mode at komme tæt på lokalbefolkningen på. De gav os gode råd osv og vi fik bland andet undervisning af en af familiernes søn i salsa. Detter er en god måde at opleve det rigtige Cuba Ppå
    I kan evt kontakte mig på mettep_h@hotmail.com hvis i vil have anbefalet familier i trinidad, Havana eller Piñar del Rio hvor jeg var…
    Men hold øjne og ører åbne da Cubanere er vågen vil havelågen og vil prøge at tage fusen på jer… :s det gjorde ikke ved mig, men jeg hørte inden min ankomst mange skrækhistorier fra andre rejsende..

Anonym Anonym

Glæd jer, Cuba er fantastisk!
    Det vigtigste råd vil være at I, hvis i ikke allerede taler spansk, så lære lidt inden afrejse. Cubas historie er spændende, og aller bedst fortalt af cubanerne selv.

Lad være at bo og spise på de statsejede hoteller og restaurenter, maden, servicen og oplevelsen er langt bedre hos de lokale.

Lej en bil, dette er ikke helt nemt, men kan lade sig gøre og giver langt flere muligheder. Mange af de lækreste strande er betalingsstrande, men med egen bil kan i kører få kilometer væk fra hotellerne og bade gratis, enten helt alene eller med cubanerne som ikke må komme i “turist reservaterne”

Seværdighederne kan I finde i alle guidebøger, men snyd ikke jer selv for strandene ved Cayo Santa Maria, i skal sikkert alligevel der op i nærheden når i skal se Ché monumentet i Santa Clara (kedelig by). Der er tilgengæld ikke meget at komme efter vest for Vinalés.

I er velkomne til at skrive, hvis i vil have flere informationer, navne på søde cubanere med private værelser mv.

Anonym Maja Ramløse

Eii, tusinde tak for det-vi hører simpelthen bare fra alle, at det er SÅ dejligt et sted :D. Vi har allerede fået et par adresser af den anden indlægss-skriver, Mette, men vi vil rigtig gerne høre, dine erfaringer og navne på casa particulares. Vi regner nemlig med at rejse meget rundt på Cuba- og i videst mulig udstrækning bo hos lokale, som du også foreslår.
    Du kan evt. skrive til mig på brunhilde24@hotmail.com
    Tak 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account