This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sandra Engen

Hej Alle Rejseeksperter Derude!

Jeg er i nysgerrigheds- og idéfasen agående en rejse i oktober ’06. Min kæreste og jeg har for en gangs skyld en uges ferie samtidigt – så dét skal da udnyttes!

Vi overvejer Cuba – men ved, at det er kort tid og afstandene er store. Meeeen, det er jo en stor drøm at komme dertil, så mon ikke vi kan slukke (=VÆKKE) appetitten på Cuba på de få dage?

Mine spørgsmål går ud på om I der har været der synes at det er helt urealistisk at vi håber på at kunne rejse fra Madrid med direkte fly en fredag – med tilbagerejse efterfølgende søndag, måske med afrejse lørdag cubansk tid (rejsetiden er knap ti timer). Det bliver 8 overnatninger.

Hvis vi kommer derover med så kort tid og en lille liste over de få ting vi vil nå at se i første omgang – er det så muligt kun at have købt flybilletterne på forhånd, og så finde ud af resten ved ankomst?

Det skal siges at vi begge taler flydende spansk, da han er spanier og jeg opvokset Spanien. Vi er i 20’erne og har ikke tidligere rejst i mellem- eller sydamerika, men jeg har har rejst en del i Europa – også i de fattige østeuropæiske lande.

Har I en idé om hvad en uges budget kan være på Cuba?

Overslag 2 pers:

Vi har fundet billetter t/r til ca. pr. person 5.500,- = 11.000,-
    Overnatning ca. 120 kr for dobbeltværelse privat (?!) = 1000,-
    Billeje (privat) – lad og sige 6 dage for at dække ind = 1000,-
    Madforbrug frokost+aften 2 pers. = 2000,-

= 15.000,-

Er det korrekt at for en 8 overnatninger er det muligt at kunne klare sig med alt incl. for 5000, per person- ekscl. fly – men incl. gode oplevelser?

Åhhh, jeg ved jeg er forvirrende – men håber I vil hjælpe alligevel!

Med mange hilsner fra Sandra Engen

Anonym Anonym

Hej Sandra

Jeg har rejst på Cuba for et års tid siden. Jeg mener helt klart 8 dage er for lidt. Du skal tænke på, at der stort set ikke er en indfrastruktur der fungere.
    Jeg havde oplevelsen af, at der ikke var styr på noget. Jeg mener, det var f,eks. umuligt at få oplyst hvor og hvornår der gik et tog.

Vi betalte typisk 30 us$ for et dobbeltværelse pr. døgn hos en privat.

Jeg ved ikke helt hvad jeg mere skal skrive til dig, men hvis i har yderlige spørgsmål, er i velkommen til at skrive på min mail; miua@jubii.dk

mvh.
    Stine

Anonym Anonym

Hej Sandra

Jeg har rejst på Cuba for et års tid siden. Jeg mener helt klart 8 dage er for lidt. Du skal tænke på, at der stort set ikke er en indfrastruktur der fungere.
    Jeg havde oplevelsen af, at der ikke var styr på noget. Jeg mener, det var f,eks. umuligt at få oplyst hvor og hvornår der gik et tog.

Vi betalte typisk 30 us$ for et dobbeltværelse pr. døgn hos en privat.

Jeg ved ikke helt hvad jeg mere skal skrive til dig, men hvis i har yderlige spørgsmål, er i velkommen til at skrive på min mail; miua@jubii.dk

mvh.
    Stine

Anonym Anonym

9 dage ville klart være for lidt for mig,
    men jeg er så heller ikke den store fly entusiast.
    Så det kræver længere tids restitution 🙂

I har på forhånd en stor, stor fordel via det spanske;
    og hvis I kan omsætte det til gode handler ser jeg
    ikke det store problem i jeres budget.

Med kun 9 dage ville jeg droppe togene undtagen måske Hersheys.
    http://www.seat61.com/Cuba.htm
    Sats i stedet for på Viazul på de længere distancer
    http://www.viazul.com/en/
    Eller bil, hvis I har mod på noget
    shit-der-er-et-hul-i-vejen slalom 🙂

Hilsen
    Jørn
    http://cuba.atheart.dk

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account