This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jazz

Hej. Er der nogle der har erfaringer fra at rejse på Cuba med et lille barn. Vi er et par der kraftigt overvejer at tage til Cuba med en dreng der vil være ca 8mdr ved afrejse. Tanken er at være lidt længere tid af gangen så der er lidt ro på og så bruge stedet som base til ture alt efter hvad vi kan magte.

Er der nogle der har gode råd til hvordan det er at rejse med børn, hvor man bør tage hen, priser, billeje osv
    /jasper

Anonym Ingrid

Jeg har ikke selv børn, men har surfet lidt rundt på nettet og supplerer med erfaring fra mine egne rejser.

Generelt bliver rejsende med børn budt ekstra velkomne og skaber mere kontakt – specielt hvis der er nogle lyse lokker :-). Cubanerne og specielt de cubanske børn vil byde jer velkommen.

Angående vaccinationer o.lign. foreslår jeg, at i kontakter jeres læge og hører nærmere. Mange cubanere ryger – tjek hvor galt dette er inden i vælger overnatningssted / restaurant.

Generelt er babyudstyr dyrere i Cuba – i hvert fald sammenlignet med USA – som er den information, som jeg har kunnet finde. Nogle fortæller, at bleer kan være svære at finde – specielt udenfor de store byer. Mælk er rationeret og kan ligeldes være svært at finde.

Afslutningsvis – tjek med danske babyforeninger eller hvad sådanne hedder :-). Måske har de nogle mere direkte erfaringer ..

Anonym mille

hej ….
    Har nettop været i cuba
    Det er et meget sikkert land. Også for børn…

Anonym Anonym

Vi må afsted – fra flere sider lyder det at det nok skal gå:-)

tak til jer der har bidraget!

Anonym Ibarra@ofir.dk

Hej…

Jeg er usikker på om I har været afsted, siden denne side stadig eksisterer, men jeg kan fortælle at jeg har v æret på øen 7 gage, og at I kan være sikre på at føle jer velkomne i Cuba. Befolkningen er MEGET venlig og gæstfri..vigtigste ting at have i nærheden HELE tiden er driikkevand, drikkevand og drikkevand, for hvis I skal rundt på øen, kommer i også til små byer hvor der ikke er dollar-butikker, og så kan I ikke købe vand.
    Hvis I tager derover, så vær forberedt på at I falder for cubanerne, så I vil bare derover igen. Jeg tager deroer i juli (IH PYH DET ER VARMT), men sådan lier det altså denne gang.

Hvis I allerede HAR været afsted, kunne det da være sjovt at høre om hvordan I har haft det.

Mange hilsener Annette

Anonym Anonym

hej annette
    tak for rådet. vi skal afsted på torsdag og glæder os meget:-)

Anonym kristoffer

hej
    VI er en familie på 5 – tre børn på 7,4,0 der skal til cuba til januar. Er der særlige ting bør være opmærksomme på og især er der nogen steder der er super med børn og der ?

mange hilsner
    KRistoffer

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account