This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Katten

Hej – vi skal et par uger til Cuba her i foråret, men er lidt i tvivl om det generelle prisniveau. Vi har nogenlunde styr på hotelpriser og casas particulares (men tager gerne imod råd/tips!). Hvad skal man budgettere med pr. dag til mad og drikke? Og er det virkelig så stort et problem at hæve kontanter via kort på Cuba, som det bliver beskrevet på diverse hjemmesider?
    Er der nogen, der har prøvet at leje de gamle US-biler på Cuba? Hvad er prisniveauet, og er det besværligt ift. alm. billeje?
    Mvh.
    Katja & Morten

Anonym tln

Hej Katten

Jeg har ikke selv været på Cuba, men jeg har forhørt mig lidt omkring.
    Hvis du rejser billigst muligt skal du regne med at et måltid koster omkring 30 kr og en overnatning koster fra ca. 40 kr. Det skulle være det billigste der er at til at opdrive, også skal du ikke forvendte det helt store.

Husk at det er langtfra alle steder de tager kreditkort.

De bedste rejsehilsner

Torben Linnemann

P.s. Vi vil gerne høre fra jer om priserne stadigt passer dernede eller om I kan gøre det billiger.

Anonym mille

hej katja og morten
    Mig og min kæreste var i cuba i maj 2003 og ang. priser på mad ligger de på lokal restaurenterne mellem 10 og 45 kr. og på turist restaurenterne mellem 60 og 110 kr.
    Hotel priserne er noget dyrer, de ligger på 250-400 pr. nat for 2 på et rrimeligt hotel m. pool. Hvis i bor privat er det en del billiger.Hvis man bor på hotellerne længere tid bliver de dog billiger.
    Husk:
    ordbog m. evt sætninger i.
    et landkort ( de tror dk. er en by i eu)
    toiletpapir
    gl. håndklæder (smides ud )

Anonym mettevuns

Hej Katja og Morten.
    Kom hjem fra en 1 mdr rejse i Cuba for 3 uger siden. Prisniveauet i Havana er væsentligt højere end i resten af landet så vil i leve billigt så se at komme ud af Havana. Det er ikke det store problem at leje bil (nye europæiske biler) men der skal jo selvfølgelig lægges et depositum. Og at hæve med visa kort er sjældent et problem i byerne. Ofte kan man hæve på de større hoteller eller naturligvis i bankerne. Hvis i vil rejse rundt i landet så er det en god ide at forhøre sig hos dem i bor hos om de kender nogen de andre steder i skal hen…altså hvis i bor i casa particulares…hvilket helt klart kan anbefales…og tilbyder de at lave aftensmad til jer for 6-8 dollars så er det helt klar det bedste til prisen.
    Rigtig god tur….og hils fra mig.
    🙂 Mette

Anonym acci

hej med diig…..

hva er hotalprisen på et hotel i Cuba, personer

Anonym uffe k

kan en hjælpe med bil leje.tak
    wwww.ufeekfoto.dk

Anonym Anonym

Hej vi skal rejse til cuba nu her til februar! ville høre om der er nogen der ved eller har et godt bud på hoteller? vil gerne bo på et rimelig lækkert hotel! måske 300 pr nat for to men det må gerne være ved stranden og tæt på havanna! håber der er nogen der kan hjælpe 🙂

hilsen Pia

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account