Hej Kristina
Jeg var for nogle år siden på Cuba og det er en fantastisk ø!
I kan sagtens flyve over Canada, jeg vil faktisk også mene at USA burde være i orden eftersom at amerikanerne nu har tilladelse til at besøge landet, men Canada har aldrig haft problemer med Cuba og canadiere har aldrig haft forbud mod at besøge lander, så I kan roligt flyve over Canada 🙂
Ift particulates, så kan I sagtens vente med at booke. Sommerferien er ikke højsæsonen i Cuba og der er masser af particulares! Jeg rejste selv i august og havde intet problem. De fleste steder har også to værelser (nogen får man to dobbeltsenge pr værelse). Hvis I rejser med bus, så står der ofte cubanere og venter på at få kunder og hvis de ikke gør, så er der helt sikkert en lokal som kender et sted I kan bo ellers kender værten ofte en ven som har et particulares i næste by og så kan I ringe i forvejen og bestille. I skal dog ikke forvente at de particulares som er nævnt i Lonely Planet er ledige, ligesom I heller ikke skal forvente at der står folk i Havana lufthavn og leder efter kunder 😉 men det burde være til at finde et sted. Hvis I er hele 7, så vil jeg dog anbefale jer, at I får jeres vært til at ringe i forvejen 🙂
Da jeg rejste i Cuba skulle man dog booke mindst to overnatninger på et statsejet hotel for at få visum. Så det må I nok hellere lige tjekke om stadig er tilfældet 🙂 hjemmesiden I har kigget på skulle vist være god nok, men jeg ved ikke om der er andre steder man kan booke…
Jeg håber at det hjalp