Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3661387
     Kristina

      Hej!

      Vi er en gruppe på 5-7 personer, som er ved at planlægge 1 måneds rejse til Cuba og Mexico til sommer (juli-august).
      Vi kunne godt bruge hjælp til nedenstående spørgsmål 🙂

      1. FLYREJSE
      Vi har fundet flybilletter til ok priser, som går over Tyskland og Panama og på vej hjem over Columbia og Tyskland. En anden rute går over Canada.
      Spørgsmålet er så, om det kun er en rejse over USA, som kan volde problemer, når man skal til Cuba? Er en flyrejse over Canada ok?…

      2. CASA PARTICULAR
      Er det en god idé at booke Casas hjemmefra eller er der nemt at finde derovre? (Vi er som sagt 5-7 personer og rejser i sommerferien). Under alle omstændigheder vil vi gerne booke de første overnatninger i Havana og har kigget lidt på denne side: http://www.casaparticular.com/. Findes der bedre bookingsider derude?

      På forhånd tusind tak for hjælpen!

      Med venlig hilsen

      Kristina og co.

      #3661782
       Tine

        Hej Kristina

        Jeg var for nogle år siden på Cuba og det er en fantastisk ø!

        I kan sagtens flyve over Canada, jeg vil faktisk også mene at USA burde være i orden eftersom at amerikanerne nu har tilladelse til at besøge landet, men Canada har aldrig haft problemer med Cuba og canadiere har aldrig haft forbud mod at besøge lander, så I kan roligt flyve over Canada 🙂

        Ift particulates, så kan I sagtens vente med at booke. Sommerferien er ikke højsæsonen i Cuba og der er masser af particulares! Jeg rejste selv i august og havde intet problem. De fleste steder har også to værelser (nogen får man to dobbeltsenge pr værelse). Hvis I rejser med bus, så står der ofte cubanere og venter på at få kunder og hvis de ikke gør, så er der helt sikkert en lokal som kender et sted I kan bo ellers kender værten ofte en ven som har et particulares i næste by og så kan I ringe i forvejen og bestille. I skal dog ikke forvente at de particulares som er nævnt i Lonely Planet er ledige, ligesom I heller ikke skal forvente at der står folk i Havana lufthavn og leder efter kunder 😉 men det burde være til at finde et sted. Hvis I er hele 7, så vil jeg dog anbefale jer, at I får jeres vært til at ringe i forvejen 🙂

        Da jeg rejste i Cuba skulle man dog booke mindst to overnatninger på et statsejet hotel for at få visum. Så det må I nok hellere lige tjekke om stadig er tilfældet 🙂 hjemmesiden I har kigget på skulle vist være god nok, men jeg ved ikke om der er andre steder man kan booke…

        Jeg håber at det hjalp

      Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

      Log ind med brugernavn & kodeord

      eller    

      Glemt dine oplysninger?

      Create Account