Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3545582
     fam clausen

      Vi er en familie som er kommet lidt sent med hensyn til bestilling af Inka Trail. Vi ankommer til Cuzco i starten af september og der er først ledige pladser i oktober. Er der nogen som har erfaring med hvad vi kan booke på stedet for at opleve Inka riget ? Og er det overhovedet muligt at booke spontant på stedet?

      #3545591
       Anonym

        I kan ikke book den “officielle” Inka Trail på stedet, den skal bestilles lang tid i forvejen, så hvis den er udsolgt er der desværre ikke noget at gøre der. Men I kan sagtens booke et trek til Machu Picchu i Cusco, der er masser af alternativer til den officielle Inka sti, som kan bookes uden varsel i Cusco. Det er desuden også billigere. Disse ruter er også Inka stier. Inkaerne havde jo mange forskellige retur til Machu Picchu, så disse er ikke nødvendigvis mindre autentiske. Men hvor stor forskel der er, skal jeg ikke kunne sige, da jeg kun har prøvet den officielle rute. Jeg mødte dog mange backpackere i Cusco, som bare havde arrangeret et trek via en alternativ Inka rute i Cusco.

        #3545592
         fam clausen

          Tak – vi tager det som det kommer, er vist også hensigten med vores tur..

          #3545604
           Shelbaya

            Hej fam clausen,

            Jeg har personligt levet i et par mdr. i Peru i Calca et stykke fra Cuzco. Jeg tog på jungle trek til Machu Picchu og det var en fantastisk oplevelse. Ved ikke hvor familie venlig den er, men som guest siger er der mange alternativer til den officielle rute og faktisk vil jeg vove pelsen og sige at de er fuldstændig lige så gode som den såkaldte oprindelige rute. Et lille tip er dog at være lidt vågen når man bestiller turen/parken. Husk at få alle tingene oplyst på forhånd. Hvilke måltider i får, er alle entrance fees betalt og husk at få jeres togbillet på forhånd. Der er rigtig mange rejsebureauer som vil stå på nakken af hinanden for at få jer som kunder. Så kig jer lidt rundt og snak med hver enkelt på deres rejsekontor. Men det er jo også en del af oplevelsen 🙂 Hvis i har flere spørgsmål så skriv endelig. God tur og er sikker på i kommer til at forelske jer i Peru.

            #3545754
             frederikkethorning

              hejsa,

              i kan ikke finde det originale inkatrek, medmindre der er nogle der aflyser, bliver syge eller lignende, så i derfor kan få deres pladser.

              i stedet kan i tage “salkantay” turen, (kan ikke lige huske hvordan det staves) som afsluttes ved machu picchu, hvor i ankommer fra den anden side, det skulle være en rigtig fed tur gennem junglen og bjergene, knap så turistet som den klassiske inkarute, og et rigtig godt alternativ. 🙂

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account