This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kristina_og_koraller

Jeg bor på Bondi Beach sammen med en australsk fyr og en irsk pige – og har mødt masser af fede mennesker, bare ingen danskere. Så er du dansker i Bondi/Sydney, som savner at snakke dansk og drikke pilsnere?

Kristina

Anonym Pia

Hej Kristina.
    Vi er to piger, som kom til Sydney sidste onsdag og bor paa hostel inde i byen lige nu, men har lige lejet et hus i Rockdale fra weekenden af. Vi var paa pubcrawl i fredags og der var vi danskere i overtal, saa der er nok af dem 🙂 Men jeg forstaar hvad du mener, det er rart lige at tale lidt dansk engang imellem. Mail mig og saa kan vi da finde ud af at moedes en dag?
    Jobber du i Bondi?

Anonym Anonym

Hej Pia.
    Det lyder jo cool. Skal I også arbejde i Sydney? Jeg arbejder her i Bondi, i en lille israelsk café ting, sammen med en del svenskere. Der er svenskere overalt! Men altså, det kunne være cool at mødes. I løbet af denne uge?

Anonym Anonym

Hej,

Jeg er ikke pt i Australien, men jeg regner med at arrangere noget working holiday, så jeg kan slippe for den danske januar, februar, marts og april – det var lidt for koldt sidst.
    Kan du evt. anbefale nogle gode steder at søge arbejde? Det eneste jeg har fundet er en vingård i ødemarken.
    På forhånd tak

Tine

Anonym Christian & Troels

Hej Kristina

Lyder rigtig hyggeligt i Sydney!
    Vi er to drenge der lige nu sidder i Kina, men flyver til Australien i slutningen af november, rejser en lille maanede, og regner derefter med at slaa os ned i Sydney, omkring juletid. Vi har holiday visum, og regner da med at finde job.
    Hvordan er det at finde noget at bo i i Sydney ? Er det nemt, dyrt, sjovt?

Og hvis du er der til jul, ja saa vil vi nok gerne drikke en ol med dig!

Anonym Kristina

Hej Tine + Christian og Troels!

Lige et lille fællessvar…

JOB: Det er ret nemt at finde job i Sydney – især casual jobs i barer, restauranter og cafeer, hvor man arbejder 25-30 timer/ugen. Sådan er det ihvertfald i Bondi fordi det er et turistområde. Så Bondi er et godt område at søge job i, hvis I kommer til at bo i nærheden. Bare sørg for at have et CV på engelsk, som I kan gå rundt og give til de steder I vil søge job. Det er den nemmeste måde at få job på.

BOLIG: Jeg har hørt at de fleste hostels er bookede her i Sydney omkring jul fordi det er højsæson. Jeg ved ikke, hvordan det forholder sig med lejligheder til den tid. Men der er altid masser af “room for rent”-opslag rundt omkring i cafeer her i Bondi. Tjek evt. http://www.gumtree.com.au, hvor privatpersoner udlejer værelser/lejligheder.
    Vi betaler 380 AUD/ugen for vores lejlighed, men vi er også 3 om den. Og man kan godt bo for og leve ret godt af de penge man tjener på et casual job.

Puha, det var vist alt. Hvis I har flere spørgsmål må I skrive.
    Hasta luego, Kristina.

Anonym Tinevoight

Hej alle danskere i Australien. Jeg bor i lejlighed ved Market City i Sydney, og savner sq også det danske samvær en smule, selvom jeg arbejder i den danske isbutik på havnen. Nogen, der er frisk på at finde ud af noget en dag?

Tine V.

Anonym LouiseHH

Hej Kristina,

Hvis du stadig bor i Bondi, er jeg helt sikkert frisk paa noget. Jeg bor i naerheden af Beach Road Hotel sammen med to australske fyre. Jeg kunne helt sikkert godt bruge lidt dansk selskab! 😀

Forresten, hvis nogen soeger et sted at bo i Bondi, saa kender jeg en der snart har en lejlighed til raadighed.

Email mig endelig!

lulle87@hotmail.com

Louise

Anonym Henriknr10

Hejsa.. Taenkte paa om der stadig gemmer sig mange danskere i sydney.. Som kunne taenke sig, at moedes.. Til en tur i byen eller andet..

Henrik

Anonym Janni

Hej.

Jeg overvejer at tage til Sydney i starten af december og 3 uger frem ca. Det er meget spontant og har ikke et sted og bo eller job. Håber lidt på hjælp fra sådanne hjemmesider om det er en sofa jeg skal sove på eller andet vil ikke have betydning.

Jeg er en pige på 25 som bor i København. Jeg arbejder som ejendomsmægler med pga. kædeskifte har jeg 1 md. hvor jeg ikk skal arbejde. Så hvorfor ikke få den bedste oplevelse.

Hvis dette har nogen interesse er jeg mere end villig till at skrive lidt mere om mig selv.

Hvis der er nogen derude som måske kunne have samme tanker/ide kunne det være fedt at rejse samme.

Ser frem til at høre fra jer.

/janni

Anonym Anonym

Hej alle. Jeg er en kvinde på 28 og kommer fra Randres.,Jeg er i Sydney fra maj til august. Det kunne være dejligt hvis man kunne komme i kontakt med andre danskere,som bor i Sydney:-)

Jeg håber meget på at høre fra jer

mange hilsner Kamilla

Anonym Jannie

Hej vi er to på 25 der skal bo i Sydney fra feb – juli 2011.
    Sig endelig til hvis der er nogen der har lyst til at mødes dernede.

Ellers smid en mail janniestentoft@gmail.com

-Jannie og Thomas

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account