This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Boge14

Hi!
    Jeg sidder lidt og kigger på en spændende rute igennem Australien. Jeg ved ikke om jeg gider at tage den alt for turistet rute ved østkysten.
    Meningen er, at jeg komme til Aussie efter at have været på Bali. Derfor er det klart billigst at flyve til Darwin. Herfra ville jeg så tage ned igennem den store røde ørken og ned til Uluru, hvorefter at tage til Melbourne. Det er turen i store træk.
    Jeg regner med at ville gøre brug af greyhound og finde steder at bo, hvor jeg nu kommer hen.
    Er der nogle, der har taget en lignende rute?
    Hvad tror i umiddelbart mit budget ville være for sådan en tur? (Exklusiv flybilletter)

Ups: Det skal siges, at jeg maks rejser i en måned.

Vh
    Søren

Anonym Tine

Hej Søren

Er lige netop kommet hjem fra en tur der hed Melbourne – Darwin. Fantastisk tur, som jeg klart kan anbefale!!! Greyhound stopper ikke mange steder inde i midten. Jeg vil klart anbefale at leje en bil! Mellem Adelaide og Alice Springs stopper bussen vidst kun i Coober Pedy. Så skal du jo på tur til Uluru fra Alice. De koster omkring 335 dollars (1 dollar = ca 6 kr). Budget afhænger selvfølgelig af mange ting. Jeg brugte godt 16.000 kr for 5 uger (turen Melbourne -Darwin + en uge i Sydney). Det var inkl bridge climb i Sydney, billeje (vi var 3 i en bil), mad, benzin, et par middage/frokost ude, indgange, ture og 1 overnatning på hotel i Sydney med min familie. Det synes jeg ikke er galt, men det kunne selvfølgelig også være billigere. Vi overnattede på campingpladser i de store byer/national parker og prøvede så at spare ved at overnatte på gratis rastepladser osv langs hovedvejen. Det er en tur der klart kan anbefales! Men det er ikke en rute, hvis man er det store party animal 🙂
    Bare sig til hvis du har nogle spørgsmål 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account