This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Helena83

Hej

Min kæreste og jeg skal til Caribien til vinter, men vi kan ikke beslutte os for, hvilken ø vi skal vælge. Umiddelbart står valget mellem Jamaica, Cuba og De Dansk Vestindiske øer.

Det vigtigste for os er, at der er gode dykker/snorkel spots, autentiske kulturoplevelser og historiske seværdigheder.

Vi er helt klart mest til backpacker-stilen og vil gerne undgå de store turistresorts. Vi er især i tvivl, om det er sikkert at rejse på den måde på Jamaica. Er der nogen, der har erfaringer med det?

På forhånd tak for hjælpen 🙂

Anonym Anonym

Hep hey 🙂

Jeg har besøgt både Jamaica og Cuba. Det er dog en del år siden (05).

Cuba var meget autentisk. Havana byder op til dans og man kan roligt gå rundt nyde denne fantastisk by, der vil dog altid som alle andre steder, være hustler! Byerne udenfor er vant til turister, og man kan nemt rejse rundt. Det er masser af fed natur.

Jamaica er i min oplevelse lækre strande, fed dykning, flot natur og lækkert “græs”! Vi startede i Montego bay, men bor man ikke på resort, er der ikke meget. Vi skred efter 2 dage. Vi dog afvide af mange folk, at man skulle passe på med at bevæge sig rundt når det var mørkt og man var hvid :/ !
    Vi tog derefter til negrill, kan ikke huske hvor vi boede, men det var en hytte bag hovedevejen, som skilte strand og skov 🙂
    Der kunne vi selv lave vores mad, eller gå langs stranden/vejen op til andre resturanter.
    Vi dykkede og snorklede rigtigt meget, da vi så noget nyt hvergang (almost), delfiner den ene gang, skilpader, blæksprutter osv..

Jamaica er mere afslappet, meget mere! Cuba har mere historie og er et helt unikt land at besøge.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account