Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3536032
     Boge

      Hey all you!
      Jeg skal ud og rejse næste år, når jeg er færdig med 3.g. Jeg har ikke specielt mange penge tjent ind og har planer om at få et Work and Holiday Visum. Jeg vil altså gerne være der i flere måneder og har også lyst til at slå mig ned i bestemte byer og arbejde. Men når jeg har et meget skrænket rejsebudget, skal jeg rejse på en så billig måde som muligt. Jeg har overvejet relocations af biler. Altså på denne måde rejse fra by til by. Men er det billigst blot at overnatte på hostels eller er der muligvis andre alternativer? Både rejsemæssigt, jobsmæssigt og boligmuligheder.

      Peace

      På forhånd tak.

      #3536040
       OlafFO

        Har du hørt om Couchsurfing ?

        Couchsurfing.org

        Du kan bo hos folk gratis på deres sofa eller hvis de har en ekstra seng.

        Det koster ingenting. Men en god gestus ville være hvis man hjælper med et eller andet, så som opvask, rydde af bordet ect…

        Har selv prøvet det i Australien. I Sydney og Tasmanien. Det virker fint og er meget godt måde at komme i kontakt med befolkningen.

        Det bedste og billigste måde for rejse er nok at købe en bil. Hvis du køber en bil i Cairns, så kan du nok få den lidt billigt, fordi de vil gerne af med bilen hvis de ender deres rejse der.

        Også på couchsurfing er der folk som lyser efter andre rejsende, så de kan dele omkostninger ved at rejse sammen fra A til B eller F.

        #3536773
         Tresmåkinersere

          Hej OlafFO

          Hvorfor er Cairns bedre at købe bil i?
          Har aldrig været i Australien og er bare nysgerrig 🙂

          Hilsen Camilla

          #3536774
           OlafFO

            Jeg har nu ikke købt bil i Australien da jeg var der, men jeg har set flyers rundt om kring hvor bilerne blev sat til salg billigt fordi de ville af med bilen. Mødte 3 fra sverige som solgte bilen for 1000 AUD fordi de skulle til et andet land.

            Men bilerne er fås også til 2000 AUD +.
            Du kan også købe bil i Sydney for 2000 AUD +.
            Der er flyers overalt på hostels med biler til salg.

            De bedste steder er nok Cairns og Sydney for at købe bil.

            #3540747
             Henrik

              Heeeey… På interntcafeén på Acland Street i St. Kilda, Melbourne er der konstant 25-30 biler til salg. De er slået op ved indgangen.
              Du/I skal købe en bil i kan sove i. Hostels er generelt en dyrere måde at rejse på.
              Mange af de biler, der er til salg er med ‘hele pakken´, fordi folk skal rejse videre. D.v.s. at du får f. eks. en varevogn med to madrasser, soveposer, gasudstyr, kogegrej, fiskestænger og snorkeludrustning for 2000,- AUD. Tjek lige benzinpriserne og afstandene, før du køber en stor 8 cyl. benzinsluger. Der er langt i mellem byerne – Melbourne – Cairns 2800 km, Melbourne – Sydney 1150 km. Find nogle du kan køre sammen med og dele benzinprisen med.
              God tur Down Under. Henrik

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account