This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Camilla_Skøtt

Hej,

Jeg er designstuderende og ønsker, at lave et projekt om “den moderne backpacker” – ved hjælp af intelligente tekstiler, vil jeg designe funktionelt tøj og udstyr. Men jeg har brug for din/Jeres hjælp. Jeg mangler nogle problemstillinger, at tage udganspunkt i, så jeg håber, at du/I vil skrive og fortælle, hvilke problemer man eventuelt kan løbe ind i, når man er backpacker.
    Fx:
    -Er det svært, at finde sko/støvler der er gode at gå langt i?
    -Er det svært, at holde tøjet rent?
    -Er der problemer i forhold til kommunikationen mellem jer selv og de fremmede kulturer?
    -Er der problemer i forhold til opbevaring af vigtige papirer?

Ganske enkelt ALT hvad I har oplevet af problemer – store og små – alt kan bruges.

På forhånd tak

Camilla Skøtt

Anonym Anonym

et par småting som jeg plejer at tænke over..
    så lidt hvidt som muligt. Det er svært at holde hvidt..
    Det er smart når en rygsæk kan åbnes foran og ikke kun i toppen.. så få løse remme som muligt. De kan sidde fast alle mulige steder..

Det var lige lidt fra mig til at starte med..

Mvh
    morten

Anonym Anonym

Der er ikke noget værre end ting i lommerne, når man er ude at rejse. Kunne man ikke flytte lommerne op i en rigtig fed rejsejakke, der kan tåle regn og rusk? Jakken skal være let, og så må den meget gerne have vandtætte rum til I-pod og film mm.

Måske kan man lade sig inspirere af de der fede khaki jakker med masser af lommer, som krigsfotografer har på i film 🙂

Anonym Anonym

Hej jeg vil også godt støtte op om at det kunne være fedt med vandtætte lommer til fx kort/ papir.
    Jeg synes godt det kan være svært at vaske tøjet rent i sær da det tit bliver vasket i hånden, og der kan gå lang tid i mellem at det kommer i en vaskemaskine. Bl.a. synes jeg altid at solcremen efterlader spor. Mht. sko og støvler har jeg aldrig haft svært ved at finde nogle der er gode. Derudover synes jeg at det er vigtigt at tøjet ikke fylder for meget og det må gerne have flere funktioner. Det skal også være hurtig tørrende, og så gør det jo ikke noget at det også er lidt smart.
    Hvad mener du med kommunikationen??

Anonym Anonym

Letvægt er rigtig vigtigt, både til tøj og andet udstyr – sovepose, liggeunderlag mv.

Mht. tøj bliver det let snavset og kan være svært at få rent når man vasker det i hånden. Noget materiale som ikke så let tager imod skidt og støv ville være lækkert, og som heller ikke vejer for meget.

Anonym Jacob

Hej Camilla!

Jeg synes dit projekt lyder spændende, og jeg kunne godt tænke mig at høre mere om det ved lejlighed.

Jeg har beskæftiget mig med intelligente tekstiler og læser til daglig en uddannelse indenfor iværksætteri og innovationsudvikling.

Hvis du har lyst til en smule ping-pong, er jeg på vyacob@hotmail.com

mvh Jacob

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account