This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym HP_DK

Hey alle!

Jeg skal til Australien med WH-visum fra august 2011-februar 2012 og glæder mig allerede nu mega meget! 😀 Jeg rejser alene og vil gerne se så meget af kontinentet som tiden og pengene tillader.

Jeg har fundet denne 21 dages tur fra Perth til Darwin, som jeg synes lyder helt fantastisk:

http://www.travellers.com.au/TravelTours/ViewAllTripsTours/tabid/361/pid/65/Default.aspx

Jeg har kigget forummet her igennem, men synes umiddelbart ikke at kunne finde nogle indlæg om Vestaustralien. Betyder det, at der ikke er så meget at se på vestkysten? Er der ikke så mange backpackere derovre eller hvordan? Med andre ord: Er det værd at tage derover…?

Jeg er et rigtigt naturmenneske, så jeg vil gerne derhen, hvor der er den mest betagende og vilde natur. 🙂 Hvordan er naturen langs vestkysten – sammenlignet med vestkysten f.eks.?

Håber, der er nogen, der kan hjælpe. 🙂

VH Henriette

Anonym (L)

Hej Henriette

Er lige taget fra darwin for en uge siden og noget af vores tur bestod i at koere fra Perth til darwin. Jeg har ikke laest hvad din tur indeholder, men synes at 21 dage lyder af lidt. Men saadan er det tit naar man tager en tur i stedet for selv at koere. Vestkysten er SUPER flot, men ogsaa meget oedet. Der er langt imellem tingene, men naar man kommer frem er det det hele vaerd. For mig var hoejdepunkterne bl.a. Exmouth hvor revet er saa taet paa land at du naermest staar i det med det samme. Karijini var ogsaa bare helt fantastisk, men dybe kloefter og vandfald som man kan svoemme under. Omkring Dawin er der jo den oblikatoriske Kakadu nationalpark som ogsaa er rigtig flot og har nogle rigtige flotte hulemalerier. Derudover er der Litchfield som har en overflod af vandfald… Der er en masse at opleve paa vestkysten saa hvis du har tiden skal du helt sikkert ikke undlade den oplevelse.

Anonym HP_DK

Hejsa!

Mange tak for rådene! Nu har jeg i hvert fald nogle stednavne at gå efter. 😉 Også godt at vide, at 21 dage måske er lige i underkanten. Det er bare sværere at køre selv, når man rejser alene, synes jeg, men det kan jo være, jeg finder nogen, der vil med, når jeg først er dernede. 🙂

Anonym rikke

Hej du:)

Jeg er selv lige hjemvendt fra et WH ophold i Australien.
    Jeg har rejst vestlysten frem for øst kysten, og jeg har ikke fortrudt en meter.
    Jeg tog en tur fra darwin og ned til Perth – mener også det var 21 dage (så muligvis det samme bare omvendt – har ikke lige læst dit!) De 21 dage var lige underkanten for mig. Men det er super let når man rejser alene blot at hoppe på sådan en organiseret tur, og så er man sikker på man ser det bedste af det bedste.
    Jeg vil anbefale dig at tage et kig på det der hedder easyriders (google det!) det er sådan en jump on jump of bus med guide, så hvis du vil være et sted længere tid kan du gøre det. – jeg ved de kører op til coral bay, Karijini og op til exmouth – har selv rejst med dem syd for perth.
    Men jeg tror vest kysten er noget for dig, når du siger du er til natur-oplevelser.

Håber du kan bruge lidt af det pladder jeg har fået skrevet, du skal være velkommen til at maile mig hvis du lyster; rikked@hotmail.com

Anonym HP_DK

Hej Rikke!

Mange tak for info! 🙂
    Det der EastRiders lyder ideelt, det skal jeg undersøge nærmere. Rejste du også alene eller hvordan? Og hvilket selskab var det med? Jeg regner med at tage ende i Darwin sidst i november, hvor der jo er 40 grader og vildt fugtigt, så det kunne være smart, hvis jeg kunne finde en tur, der gik den anden vej, og altså endte i Perth. Håber lidt, jeg kan få nogle venner ved at følge sådan en 21 dage lang tur, men ja, jeg kan godt forestille mig, at det er for lidt tid… Og tak for din mail! 😉

Anonym Anonym

*Eller, EasyRiders hedder det jo. 😛 Jeg sidder og kigger på det nu, men det ser umiddelbart ikke ud til, at de kører ud til Exmouth…og ikke længere op end til Broome. Er det rigtigt? Så kan jeg selvfølgelig også bare finde et andet selskab fra Broome til Darwin. 😉
    http://www.easyridertours.com.au/tours/

Anonym Senorita4000

Jeg har boet i vest Australien i 3 måneder og synes det var helt fantastisk 😉 Jeg vil stærkt anbefale at besøge Fremantle når du er der, meget hyggelig lille by meget tæt på Perth. Den er meget idyllisk smukke strande, gode hostels, dejlige mennesker og godt byliv 😉 På vestkysten er der gode oplevelsesmuligheder og surferture. Jeg har savnet denne by og landsdel i 6 år og drager selv afsted til jul igen hvor jeg vil se hele Australien, men regner stærkt med at have 2 måneder i dette område.
    Så spar ikke alt for meget på tiden her det er MEGET smukt.

Jeg regner også med at tage afsted alene, men det er jo et land der er nemt at kommunikere i, så tror sagtens du selv kan drage mod nord over lidt længere tid en 21 dage og for meget billigere beløb;) Det kn jo også være du møder nogen dernede at rejse videre med!

God tur

Anonym austen84

spændende læsning, jeg regner selv med at jeg skal til Perth til december næste år(som frivillig med ICYE), og det er rart at vide hvilke ting der kunne være interessante at se:)

Anonym austen84

spændende læsning, jeg regner selv med at jeg skal til Perth til december næste år(som frivillig med ICYE), og det er rart at vide hvilke ting der kunne være interessante at se:)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account