This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mikkelstaerk

Min kæreste og mig, skal 3 uger til honduras til sommer. Og i den forbindelse har vi planer om at tage en lille uge på en af “Bay Islands” øerne. Så jeg kunne godt tænke mig at høre og der er nogen der har erfaring med disse øer og kan fortælle om forskellene. Og om nogen der har forslag til et godt sted på en af øerne hvor jeg kan tage mit PADI kursus, og min kæreste kan tage et opfrisknings kursus. Det må gerne være et sted som også tilbyder at man kan bo der.

På forhånd tak:

Mvh. Mikkel

Anonym Louise

Hvis jeg skal sige noget om de to steder maa det nok vaere at Utila er for de unge og Roatan er for de gamle. utila er nok mere for unge backpackere og har en god partyscene. Men det er svaert at generalisere. Begge har masser af diveshops og priserne er nogenlunde ens. Hotel og mad er dyrere paa Roatan, men strandende og dykning er bedre der. Ofte er det muligt at bo gratis el. meget billigt der hvor i tager jeres dykkerkursus i hvert tilfaelde paa Utila. http://www.aboututila.com/ScubaInfo/Index-Scuba-Diving.htm Her er lidt om de forskellige diveshops paa Utila. Hvis i tager til Roatan og vil bo billigt maa i endelig ikke blive fristet af Valeries. Det er et forfaerdeligt sted. God fornoejelse.

Anonym Anne Sofie

Jeg er helt enig med Louise. Roatan er dyrere og mere luksus, mens Utila er billigere og der er flere unge. Jeg ville helt klart vælge Utila! På den anden side har øen ikke så meget andet en dykning at byde på, så hvis man vil andet skal man måske overveje Roatan. Eller måke tage sin certifikat på Utila og så også tage et par dyk fra Roatan bagefter.

Jeg var selv på Utila.
    Når man kommer til øen med færgen står der mange fra de forskellige dive centre og forsøger at få jer med derhen. Det kan være lidt hip som hap hvad man vælger. Kig jer evt omkring og vælg det i synes bedst om. Flere af stederne har dorm-rooms direkte ved vandet, som er ret billige, hvis man tager et kursus hos dem.

Jeg tog selv mit advanced hos Altons dive center og var godt tilfreds med det! Så vidt jeg husker boede jeg i dorm-room for 3 eller 5 dollars pr nat.

Rigtig god fornøjelse! Uhh hvor jeg er misundelig!!

Anonym Andreas

Hej.
    Jeg kan kun anbefale Roatan. Helt igennem fantastisk sted. Har aldrig været på Utila skal dog siges.
    På Roatan er der en diveshop som er eget af et dansk/tysk par (Dorthe/Uwe), Tyll’s Dive. Helt fantastisk. Strandene er også helt igennem 10 på en 10. Har hørt at Utila er mere for de unge, men jeg var 21 dengang, g følte mig ikke ung i mængden. Prøv hajdykket, og slap af på west bay beach, og dyk på Tyll’s, så kan det ikke gå galt.

Som en slutter kan jeg fortælle, at vi kom for at tage en open water på 4 dage. Blev der i 25 og havde en advanced og ca 35 dyk på bagen da vi endelig kom videre.
    god rejse og peace out

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account