This topic is empty.

• Forfatter
     Fighter_88

Så lige noget om en livsfarlig edderkop, som om sommeren, kommer til Australien, og “Invaderer” ens hjem sagde de.. efter 15 min efter biddet kan man do, der findes dog modgift…
    Noget man skal tænke på hvis man gerne vil til Aus??

Anonym Kirsten

Nej det tror jeg ikke… Jeg er i Australien nu og har ikke hoert nogle skraekhistorier om edderkopper! Jeg er kun faaet imod stivkrampe, men det skal man jo ogsaa have derhjemme! Jeg vil vaage at paastaa at du roligt kan rejse!

Anonym Asbjørn

Jeg har været i Australien flere gange og aldrig nogensinde set en giftig edderkop – men der er mange af dem og man skal tage sine almindelige forholdsregler.

Der er blandt andet:
    – sæt ikke dine hænder eller fødder ind i huller
    – tjek dine sko inden du tager dem på (eller brug sandaler)
    – lad være med at rode blandt blade etc.
    Læs mere i din guidebog

Typisk gør man bare ikke disse ting, så det hele er bare helt almindeligt.

Langt de fleste edderkopper er kun farlige for børn, ældre og svagelige personer. Bliver du bidt skal du forsøge at fange synderen og tilkalde hjælp.

Læs mere om edderkopper her:
    http://www.termite.com/spider-identification.html

DET LYDER LIDT SKRÆMMENDE, MEN LAD NU VÆRE MED AT AFLYSE DIN REJSE, EDDERKOPPER ER VIRKELIGT IKKE ET STORT PROBLEM.

Anonym Jesper Jensen

Da jeg var Downunder var der tale om den australske Redback edderkop som kan være livsfarlig ved bid. Den findes dog midt udenfor og mennesker kommer kun i kontakt med den ved brændestabler og lignende.

Der er ingen grund til ikke at tage til Australien på grund af giftige dyr.

Anonym Henrik

Redback er den eneste agressive spider hernede og ka kendes paa det roede maerke pa den sorte krop. Den kan vaere doedelig men der findes modgift paa ethvert hospital. Hvis i ser dem og ikke er bange for edderkopper saa fang den og ta den med til hospitalet saa de ka fremstille noget mere modgift.. But never be affraid to travel 😉 Cheers!

Anonym Carina

Hmm, jeg er i Australien nu, og endte paa outbackens emergency hospital fordi at jeg blev bidt af en Redback Spider… Jeg var bare paa vej i seng inde i et telt… Saa de kravler altsaa ogsaa rundt og hygger sig.. ;o)Saa jou, de er der og ja, de er pisse farlige… Hvis man rejser inde i landet, i outbacken er de alle steder… Jeg blev virkelig daarlig og foelte at jeg var ved at besvime… Men keep up travelling.. ;o)

Anonym oculos ray ban cacador outdoorsman rb 3030 preco

Comfy shoes for a long haul flip rate of 6.8%.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account