This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym frimann85

Hej! Min kæreste og jeg vil rigtig gerne en tur til USA i en måneds tid i sommerferien… – Jeg tænker lækkert vejr og strand i to ugers tid og to ugers oplevelser (gerne inkl. NY). Jeg har selv været i Miami Beach nogle måneder og New York en enkelt gang så ved godt der ikke er super billigt. Er der nogen der kan anbefale mig en metode til ikke at gøre ferien ALT for dyr? – Evt. hvilke flyselskaber hjemmefra, indenrigs i USA, gode steder et bo osv. 🙂

På forhånd tak.

Anonym Gry Maria

Jeg vil bare råde dig til at tage til vestkysten når nu du allerede har været øst på. Californien og de omkringliggende stater er det bedste af USA og desuden de bedste strande og San Francisco er USA’s fedeste storby efter min mening .-) Kør med Greyhound busserne eller lej en bil. Go tur!!

Anonym frimann85

Det lyder også godt… Er bestemt værd at overveje. Hvad gjorde du/I mht. overnatning? Hoteller hjemmefra? Eller fandt I noget – hvad svarer sig?

Anonym Gry Sørensen

jamen i USA er der simpelthen så mange moteller (som minder lidt om guesthouses), også i de små flækker. i byerne er der også masser af Hostels og man behøves ikke bestille hjemmefra. Men det er jo altid en go ide at bestille noget fx de to første nætter, når man ankommer til en af de store byer. det en go ide at købe fx lonely planets bog eller en anden rejsebog (ikke “turen går til”, der er ikke særlig mange hoteller i osv). Desuden er den indenrigs flytraffik i USA virkelig god med afgange hele tiden til alle stater.

Anonym Miss_ShadowCat

Hvis i vil gøre det super billigt, så brug http://www.couchsurfing.com det er en side hvor man kan snakke med folk fra hele verden, og overnatte ved dem i et par nætter. Hvis i tager til LA har jeg en god ven derovre jeg mødte via couchsurfing, der sikkert er frisk på noget selskab 🙂 Men det er i hvert fald en billig og virkelig spændende måde at bo på. KOnceptet er at man bor gratis men måske betaler en tur på resturant, og selvf. selv betaler for mad, men seng er gratis. Man skal være klar på ikke at have så meget privat liv og være glad for at lære nye mennesker at kende, men gør man det så kan man få en meget mere personlig tur!!

Skriv hvis i har nogle spørgsmål!!

Mvh Rebekka

Anonym Anonym

Jamen tak for hjælpen, det er taget til efterretning.. Så kan planlægningen vist godt begynde 🙂

Anonym Sine

Hejsa. Jeg kan varmt anbefale dig en tur til Californien, og specielt i det sydlige, er vejret jo som oftest til at regne med i sommermånederne. Hvis jeg var Jer ville jeg også overveje at leje en bil. ‘Dollar rent a car’ er et billigt udlejningsfirma. Jeg har selv boet i Californien et år, og har derfor rejst en del rundt i den sammenhæng, og en tur som jeg har nydt et par gange, er kørerturen fra San Francisco til Los Angeles langs Highway 1, det er en virkelig smuk køretur langs stillehavskysten. Deruodver kan jeg meget varmt anbefale en tur til San Diego, cirka to timer syd for L.A. Det er en rigtig hyggelig by med meget charme og et ungt miljø. Nu ved jeg ikke hvilke oplevelser du leder efter, men noget som fulstændig slog benene væk under mig var nationalparken Yosemite, som ligger en tre timers tid fra San Francisco. De fleste hostels i SF tilbyder tredags ture dertil for omkring 1200kr (alt inkl.). Hvis det har interesse kan jeg varmt anbefale at tjekke http://www.yosemitebugbus.com ud, det er det firma som mange hostels samarbejder med. Har været på deres ture to gange, og er ikke vendt skuffet tilbage. Angående overnatninger tjek enten hostels.com eller hotels.com, siderne giver et godt overblik.
    Uh tilsidst kan en tur til Las Vegas også anbefales. Det er i køreafstand fra L.A. Jeg ville nok ikke bruge mange dage der, men det er sjovt at se, derudover kan det nemt kombineres med en tur til Grand Canyon.
    Ha en rigtig god tur!
    Sine

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account