This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Dennis21

Hej alle:-)
    Jeg er ved at planlægge en rejse, hvor den skal gå hen ved jeg ikke præcis endnu, men jeg tænker meget på USA. Vil meget gerne hele turen rundt, vest/øst kysten samt tværs over, jeg står i en situation hvor jeg ikke kender nogen som går med samme ønsker lige nu, og derfor overvejer jeg at tage afsted alene.
    jeg vil rigtig gerne hører fra alle som har noget erfaring på dette område, nogen som måske har rejst alene? men alle er velkommen til at byde ind med deres mening, for jeg ønske en social tur hvor man kan møde en masse mennesker. Så spørgsmålet er også om USA overhoved er det rette valg hvis man rejser alene, her tænker jeg selvfølgelig på de lange distancer meller byerne. Alle er velkommen, hører meget gerne fra jer:-)

Anonym rhc1989

Har selv i tankerne om at tage en tur igennem noget af USA, dog har jeg lige et 1½ års tid før jeg er færdig uddannet.
    Men jeg tror du vil få en del mere ud af at tage afsted med en anden – at have en man kan snakke om oplevelserne, og evt. opbygge et rigtig godt venskab med ( hvis du finder en herinde fx. )
    Derudover vil jeg gætte på det er en hård kamp på de lange distancer, som du selv siger 😉

Men super ide, der er rigtig mange ting at se ovre i USA, det kræver en del planlægning hjemmefra – men er sikker på det er en oplevelse for livet 😉

Anonym Anonym

Ja du har nok ret i at det helt sikkert ville være meget federe at rejse med en, netop så man kan dele oplevelserne, også så man heller ikke kommer til at føle sig ensom. jeg kender nogen stykker som har været i New Zealand og de rejste alene og de sagde at det var at foretrække fordi man automatisk blev mere social med andre mennesker, men det er self også fordi at i New Zealand kører der en bus på hele øen hvor man så hopper af og på som man vil, og derfor så følger man jo bar strømmen:-) og blir kastet ud i det.
    Det var også derfor jeg spurgte her inde om nogen havde erfaringer med USA, om der var noget lignende i USA men det må jeg jo nok indse at der nok ikke er, da det er så meget større:-)
    Hvordan ville du rejse rundt der over? i bil? autocamper? eller fly?

Anonym S

Hej! Jeg rejste alene til USA i knap 3 mdr. i 2002 og det var ok. Var dog kun alene 1-2 uger ialt, for jeg havde meldt mig til en tur med Trek America, der varede 3 uger. Derefter rejste jeg rundt med et par stykker fra denne tur. Trek America kan helt klart anbefales, som en del af turen! = en guidet tur sammen med 10-12 andre unge fra andre lande i bus, hvor overnatninger består i telt på campingpladser og hotelværelser i storbyerne. Det er fedt, idet de friske guider typisk kan fortælle en masse, og kender nogen fede steder man lige kan se. Man kører dog en del rundt i bussen, netop fordi afstandende er store. Du kan sagtens være heldig at komme i kontakt med andre på en sådan tur, der vil rejse rundt med dig videre, eller du kan tage kontakt til andre rejsende på et af de hostels, du kan overnatte på. Mit indtryk er, at andre rejsende er vældig sociale og åbne overfor at slå sig sammen med en anden for en tid. Og dem findes der mange af på de enkelte hostels i større byer. så lad dig ikke skræmme hvis du selv er fleksibelGenerelt vil jeg anbefale USA! Det er et land, der byder på fed natur i alle afskygninger, alt efter om du befinder dig i øst, vest, syd eller nord. Det fatter man slet ikke før man har været der! Jeg kan slet ikke vente til jeg engang får mulighed for at tage derover igen! Du møder en befolkning, der typisk er meget åbne og venlige. Men jo, det finder du sikkert også i mange andre lande… Held med turen.

Anonym none

Man kan sagtens rejse rundt, både alene og med andre. og ja der er selvfølglig nogen stræk der er længere end andre. men man skal jo hellere ikke tage motorvejen. men de mindre veje og opleve noget af det “rigtige” USA. Naturen og alt det andet. Jeg satser selv på en tur Nyc/boston området og nord over mod seatlle og ned igen vil gerne se de store skove, grand canyon, sletter, småbyer, og alt det derimellem.. Men havde en tanke om at gøre det på Ladcykel. og med telt og alt der .. så den både kan gøre billig men også anderledes.. Det billige gør jo at man kan tillade sig at strække turen.. Og hvem siger det ikke kunne forstætte ned over sydamerika..
    Men god tur ..

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account