This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym solskinsglad

Kan man rejse til Cuba på en enkeltbillet?

Jeg mener, kan man komme ind i landet, hvis man ikke kan bevise, at man har tænkt sig at smutte igen?

Og hvor lang tid gælder et visum?

Anonym solskinsglad

Får man sit visum ved grænsen, eller skal man søge om det? (Jeg bor på landet i Guatemala, så jeg tager ikke bare liiige på ambassaden!)

Jeg har ikke tænt mig at blive, jeg kan bare ikke finde nogen, der vil sælge mig ruten Guatemala-Havana-Mexico som én billet. Jeg vil gerne have åben udrejsedato, da jeg ikke ved om jeg bliver 3, 4, 5 eller 6 uger.

Reglerne hedder det samme i Guatemala og Mexico, men begge steder er jeg troppet op i lufthavnen, og når jeg ved forespørgsel svarer “Jeg ved da sørme ikke, hvor længe jeg har tænkt mig at blive”, får jeg mit stempel i passet uden yderligere spørgsmål.

Derfor ville jeg blot vide, om det er en officiel regel i Cuba, som ingen gider bekymre sig om, eller om jeg vil blive afvist ved grænsen.

Anonym Anonym

Et visum gælder umiddelbart i 30 dage men kan forlænges.
    Hvad returbillet angår, så skal du vise den ved indrejsen – så med andre ord kommer du ikke ind uden.

Du kan selvfølgelig undlade at benytte billetten (man kan evt. købe en billig videre til Jamaica eller Mexico) men generelt er visumregler ikke noget, de spøger med.

Cuba er et fedt land, så glæd dig.

Venlig hilsen Raslyng

Anonym Trine

Hejsa,

jeg skal også fra Guatemala til Cuba i slutningen af april. Jeg har været lidt bekymret om man kunne få visum når man købte flybilletter i fx Cancun eller lignende?! Flere har fortalt mig at det ikke er et problem, men?!

Nogen der har lidt info dér?!

http://www.mohnton.dk

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account