This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anett

Jeg er i Australien nu og det har hele tiden vaeret min plan at tage til Darwin og derfra ned gennem landet til Alice Springs, Uluru, Adelaide og Melbourne.
    Nu har jeg faaet kigget lidt paa flypriserne og det er en smule dyrt at komme til Darwin fra Townsville, hvor jeg er nu.
    Er Darwin et besoeg vaerd? Eller kan jeg lige saa godt flyve til Alice Springs og tage turen ned derfra?

Haaber at der er nogle som har taget samme rute og kan hjaelpe…

Anonym Evse

Hej med dig!

Jeg fløj selv fra Cairns til Darwin, og efter en “party-by” som den, så er Darwin enten lige hvad man har brug for, eller jævnt kedelig! Jeg synes dog ikke, at du må gå glip ad Darwin. Det er en hyggelig lille by, hvor der er også er mulighed for at finde en god bytur, hvis det er det man er til! Mange bruger den som udgangspunkt for Kakadu, Alice Springs, Perth osv, så der er masser af andre backpackere. Desuden er der også et marked ved stranden, jeg mener det er en gang om ugen, men det må du ikke hænge mig op på! Men det var i hvert fald super hyggeligt, der var også forskellige shows og gøgl og sådan noget.
    Alt i alt synes jeg, at Darwin var besøget værd. Jeg var der i ca. en uge, og det var meget passende.

Håber, du kan bruge ovenstående til noget, og så må du have en rigtig god tur!

Anonym Anonym

Jeg tilslutter mig Evse.
    Alt efter hvor meget OUTBACK du har set, så er Kakadu NP et fantastisk sted. Byen Darwin er OK. Og området kan bruges som udgangspunkt for en tur ud til øen nord for, som jeg ikke kan huske navnet på. Der bor en lokal “stamme”, og man skal søge om tilladelse i Darwin for at komme derud.

God tur
    Raslyng

Anonym Rasmus P.

Jeg har været Down Under et par gange og har altid slået et smut forbi Darwin, så mit svar er selvfølgelig “go there”!!

Det omtalte marked findes på Mindil Beach, og det er et aften marked – åbnes vist omkring kl. 20. Dette er virkelig hyggeligt.

Øen som er omtalt hedder Tiwi Island og er helt sikkert et besøg værd.

Udover den lidt mere “laid back” attitude som findes i Darwin (i hvert fald i dagtimerne, grundet varmen) så bør byen benyttes til en udflugt til Kakadu NP. Spørg gerne efter en tur som også tager jer til Arnhemland – Kakadu har de store vandflad og masse af vilde dyr, og du akn sagtens få stillet “sulten” for naturoplevelser her. Meen personligt synes jeg det er spændende/sjovt at se hvor turistet man opfatter Kakadu efter en tur i Arnhemland.

Personligt har jeg taget busturen fra Darwin til Cairns, 44 eller 47 timer. Fra Townsville mener jeg at der er omkring 30 timers bustur til Darwin – det er billigt og bestemt også en oplevelse værd :). Bussen fungere eksempelvis som postbud for alle de små byer den kører igennem.

Skulle I ikke have besluttet jer endnu, så er min opfordring: TAG AFSTED MOD DARWIN!!

Fortsat god rejse
    Rasmus

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account