This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym juliedk

Hej allesammen
    Da jeg skal til Spanien og være guide, vil jeg gerne lige forbedre mit spansk lidt først! Derfor er jeg ved at planlægge en tur på ca. 5-6 uger til evt. Antigua, Guatemala, hvor jeg vil tage sprogkursus i ca. en måneds tid og herefter evt. rejse lidt rundt i en uge el. to.

Jeg har hørt at Guatemala er et godt sted at lære spansk, da sproget lægger sig mest op ad “rigsspansk”, men da jeg samtidig også har hørt, at det er dette land med størst forskel mellem rig og fattig, så ved jeg ikke om jeg burde være nervøs for at tage dertil? Især som høj og blond pige?

Er der nogen af jer der anbefaler/fraråder Antigua, Guatemala? Eller kender I andre steder der evt. er mere oplagte for at lære det flotte spanske sprog?

På forhånd tak!:)

Anonym Anonym

Så vidt jeg ved, er Xela og Antigua de almindeligste steder at tage på sprogskole. Jeg har to venner som har lært spansk primært i Guatemala med gode erfaringer. Mht. sikkerheden ville jeg ikke være ekstraordinært bekymret, men det er jo selvfølgelig ikke Danmark.

Min erfaring fra en måneds rundrejse i Guatemala er, at de er enormt søde og hjælpsomme. I Antigua, som er utrolig turistet, er de vist en del rigere, så det kan naturligvis have en påvirkning på kriminaliteten, men det er ren spekulation.

Der er mange sprogskoler i Guatemala fx også i Xela.

Anonym Ens

God tur forresten!

Anonym solskinsglad

Du kan roligt tage til Guatemala for at lære spansk. Antigua er utroligt sikkert. Nogle år tilbage var overfald og kriminalitet et stort problem, men da byen er en turistmagnet, og turisme er en vigtig indtægtskilde for landet, valgte man at sætte stort ind på sikkerheden i netop Antigua. Der er nu stort set sikkert i Antigua (for en by i Latinamerika bliver det vist ikke meget bedre).

Problemet med Antigua er de mange turister, for det gør det svært at få anvendt det spanske, som man lærer sig. Xela (Quetzaltenango) er også en god by at lære spansk i, og her er undervisningen billigere, samtidig med at lokalmiljøet gør, at man får anvendt det spanske, som man lærer på skolebænken.

Jeg har boet to år i Guatemala, så jeg kender landet ret godt. Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig på MSN: kaff@lingo.dk.

Og rigtig god tur, Guatemala er et skønt land.

Anonym solskinsglad

I øvrigt så taler de ikke spansk som i Spanien i Guatemala, men de taler et meget klart sprog, som gør det let for udlændinge at lære. Det er latinamerikansk grammatik. Det gode ved guatemalansk er, at man lærer sproget lynhurtigt, da de taler langsomt og tydeligt, men ulempen er så, at det efterfølgende kan være svært at forstå spansk, argentinsk, cubansk… Det vænner man sig dog til.

Anonym Rasmus

Hejsa.. jeg har lige været i Mellemamerika i et par måneder, hvor jeg primært var i Guatemala.. Jeg brød mig ikke ret meget om Antigua.. Primært pga alle de 1-ugers turister der holder sølvbryllupsferier eller hvad de nu laver.. Byen var derfor ikke særligt charmerende og meget grisk..
    Quetzaltenango (Xela) derimod var meget mere Guatemala.. Der er en stor del indfødte indianere i dette område og meget færre turister.. Efter mine erfaringer har de også de bedste skoler.. Specielt en der hedder “Proyecto Lingüistico Quetzalteco de Español”.. Man skal bestille på forhånd, men er super god.. Kunne selv kun få en uge da jeg var meget sent ude.. Men kig på http://www.guatemala365.com.. Der er alle de store/populære skoler listede med adresser osv.. Mht til sikkerheden er der absolut ingen problemer.. Et fantastisk land når man lige kommer ind under huden..

Anonym Julie

Tak for jeres svar folkens. Kan være jeg lige skriver til dig, solskinsglad, når nogle flere spørgsmål dukker op!;)
    Der må dog fortsat gerne kommes med flere gode råd fra andre deres læser mit indlæg!:)
    Julie

Anonym Marion

Flere god råd kan ses på http://www.exis.dk

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account