This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg om min familie med børn på 5 og 8 år skal rejse i USA i et par måneder næste sensommer. Vi vil gerne have et “fast hjem” for børnene f.eks. med en campingvogn eller autocamper. Vi vil helst ikke købe, da dette tager tid og energi på turen. Har nogen erfaringer med sådan en rejseform?
    Vi vil starte i New York og køre sydpå og senere køre langs vestkysten, hvor vi måske flyver til, alt efter hvor billig leje af bil/autocamper er. Børnene vil helst ikke køre alt for langt, hvorfor vi forestiller os, at flytur fra østkysten til San Francisco var en mulighed.

Vi ønsker ikke hjemmefra at opgive en bestemt udrejsedato eller bestille flyrejsen hjem. Dette for at være fri til ændringer. Kan det lade sig gøre, når vi skal søge om turistvisum?

Med venlig hilsen; Maria Egholm

Anonym Anonym

Hejsa..Jeg har desvære ingen erfaring med motorhome i USA, kun fra Australien og New Zealand, men vil selv utrolig gerne til USA og Canada så jeg har lavet lidt research. Jeg ved det sagtens kan lade sig gøre at leje et moterhome i USA, der er mange forskellige firmaer at vælge i mellem fx Cruise America.
    For noget tid siden var jeg inde hos My Planet og høre et foredrag ang. Moterhome i USA og Canada, det var super godt og en god indgangsvinkel til camperlivet USA i kan evt kigge på det link her, måske bor i i nærheden af København eller Åbyhøj http://www.myplanet.com/da/MyPlanet/Events/Kom+til+m%c3%b8de+om+ferie+i+motorhome+i+Canada+og+USA/
    Anden indspiration kunne være http://www.rejsertilusa.blogspot.com/
    eller bogen
    Med bisoner og tornadoer i horisonten af Martin Nedergaard Andersen
    God fornøjelse

Anonym lone traveller

Ja, du kan godt leje autocampers i USA!

Kan ikke lige huske det meste brugte selskab.. hm.. tror det hed cruise america.

Prøv at søg på nettet. De går mest under navnet RV (recreational vehicle) i USA.

Anonym Anonym

Tak for jeres svar. Jeg har læst den udmærkede rejsebeskrivelse “Med bisoner og tornadoer i horisonten”, men vidste ikke hvad RV stod for….Det fik jeg så svar på hos jer. Tak for link mv.

Jeg har selv lavet research videre, og det er vist billigst at booke motorhome i god tid evt. via Kilroy, helst ½ år inden afrejse, da dette giver en fordelagtig pris og nyere køretøj. Vi skal over Island og Grønland inden USA, så en stor del af rejsen skal bookes ½ år inden pga. der hurtigt er udsolgt på flyene til disse steder til sommer.

Vi tror, at motorhome er den helt rigtige rejsemåde for os noget af vejen gennem USA. Vi vil rejse på kysterne og lave enkelte afstikkere ind i landet. Vi flyver gennem midtamerika, da dette er meget billigt og vi undgår lange strækninger på 4 hjul.
    Glæder os helt vildt. Vi har fået god insiration gennem denne side.
    Maria

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account