This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jasmin86

Hej!

Kan i hjælpe mig med at få afklaret følgende:

– Jeg har læst mig frem til, at man skal kunne bevise at man har 5000 AU dollar (ca. 30.000 kr) når man vil arbejde og rejse rundt i Oz. Jeg kan dog ikke helt finde ud af, om det er et krav ifb. med ansøgningen til Working holiday visa – eller om man skal kunne bevise det ved indrejse og under selve opholdet? Nogen der har erfaring med dette?

– Skal man udover den australske skat, også betale dansk skat?

Manger hilsner, Jasmin

Anonym sys

Hej.

– Du skal ikke betale dansk skat. Den australske skat kan du få tilbage igen (også efter du har forladt Australien).

– Blev ikke spurgt en eneste gang om jeg havde 5000 AUD – heller ikke ved indrejse. MEN, jeg tror man skal kunne vise et kontoudtog hvis de spørger…

Anonym Jasmin

Tak for svar 🙂

Anonym Daizz

Officielt skal du have en bankgaranti på de 5000 AUD, som skal vises på forlangende i lufthavnen i Australien. Du skal bare bede om én i din bank. Jeg har ikke selv skulle vise en i Australien, og kender heller ikke nogen, som har skulle vise den, men det er et krav. Kontoudtog er ikke nok.

Anonym Anonym

ok, så må jeg hellere medbringe en bankgaranti.

Anonym mmmkp

Jeg ville ikke være meget bekymret hvis jeg var dig. Da jeg var dernede havde jeg ikke 5000 AUD på kontoen, og det gik fint i de tre måneder jeg var der. Min kusine rendte godt nok ind i vanskeligheder, da hendes working holiday udrendte og banken tog fat i hende, der ville de vide hvor meget hun havde tilbage på kontoen.

Anonym PeterPS

Du skal have det officielt som folk skriver. Men det er ikke noget vi blev spurgt om.

En guide til hvordan du kan få visum kan findes her: http://webackpack.dk/hjaelp-til-at-fa-australsk-visum/

Anonym Daneish

Daizz – hvordan og hvorledes fik du lavet en bankgaranti? Hvad stod der i den og hvad sagde du til din bank?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account