This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LenaDV

hej 🙂
    Jeg er en pige på 18 år som bliver HF student i sommeren 2012. Jeg er blevet enig med mig selv om at jeg gerne vil ud og rejse i mit sabbat år – men samtidig tjene penge..

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme til Australien, men jeg ville høre om der evt. var nogen der havde været i Australien og måske arbejdet der, som kunne fortælle mig hvordan det stod til, kan man overhovedet få arbejde dernede hvis man ingen uddannelse har?

Jeg ved endnu ikke hvor længe jeg vil afsted, det kommer an på så meget.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig 🙂

Anonym Daizz

Det kommer virkelig meget an på hvad du vil. Mens der er stor konkurrence om bartender-jobbene i midten af Sydney, så er det rimelig nemt, at få et job på en farm eller plantage i outbacken. Med andre ord, hvis du ikke er kræsen, så er det nemt nok.

Skriv endelig igen, hvis du har flere uddybene spørgsmål. Boede og arbejdede selv i OZ i hele 2010.

Anonym Sofie

Ellers overvej at søge et job som au pair. Jeg arbejder selv som au pair nu og indtil februar. I alt 6 måneder. Det giver en hel anden tilgang til landet og kulturen end hvis man bare rejser rundt. Og selvom man ikke tjener de store penge på det, så er det nok til at man stadig kan rejse rundt og se en masse ting.

Anonym Anonym

mange tak for begge svar!
    Begge job lyder spændende, først havde jeg tænkt mig måske at komme til at arbejde på et hjem for børn og unge der har det svært, men det kan godt være det er for høje forventninger at sætte – i forhold til at kunne finde arbejde sådan et sted. Ellers er jeg mest til au pair jobbet, men hvad indebærer det? jeg vil nemlig rigtig gerne passe børn med at hente dem fra skole osv., men er det muligt uden og skal lave alle andre pligter i huset? 🙂

så vil jeg til sidst høre hvor meget man ca. skal have sparet op inden rejsen, for fly billet osv.

Anonym Anonym

Begge job lyder spændende, først havde jeg tænkt mig måske at komme til at arbejde på et hjem for børn og unge der har det svært, men det kan godt være det er for høje forventninger at sætte – i forhold til at kunne finde arbejde sådan et sted. Ellers er jeg mest til au pair jobbet, men hvad indebærer det? jeg vil nemlig rigtig gerne passe børn med at hente dem fra skole osv., men er det muligt uden og skal lave alle andre pligter i huset? 🙂

så vil jeg til sidst høre hvor meget man ca. skal have sparet op inden rejsen, for fly billet osv.

Anonym Anonym

Anonym Sofie

Hej
    Jeg er au pair i Australien for tiden, og jeg passer kun børn 3 gange om ugen og har så 4 dage fri. Det giver rigtig god mulighed for at rejse eller finde et ekstra job og spare sammen til at rejse bagefter.
    Udover at passe de 2 børn har jeg ingen pligter i huset udover hvad man ville forvente, dvs. lidt støvsugning og oprydning, ingen tøjvask eller rengøring.
    Men det er meget forskelligt fra familie til familie hvor meget de forventer man laver, nogle passer kun børn mens andre også skal lave mad, vaske tøj og gøre rent. Du skal dog nok generelt forvente at skulle hjælpe til med madlavning og rengøring. Det vænner man sig dog hurtigt til, og det er ikke noget særligt. Så er du i træning til den dag du får brug for det 🙂
    Jeg synes du skal undersøge muligheden for at komme afsted, det vil helt sikkert blive en oplevelse.
    Tjek evt. http://www.aupair-world.net Der er altid mange familier at finde.
    Jeg gav ca. 5500 for billetten herned hvilket var ret billigt fordi jeg rejste i august måned, dvs. australsk vinter. Regn med at skulle give lidt mere hvis du rejser i de australske sommermåneder. Derudover gav jeg ca. 1200 for Visum samt ca. 4000 for rejseforsikring som gælder indtil marts måned.
    Altså alt i alt omkring 10.000. Derudover skal du så også overveje billetten hjem igen. Men med det sagt, så er det en billig måde at komme ud at opleve verden på. Så bare spring ud i det!

Venlig hilsen
    Sofie

P.S. Har du spørgsmål er du velkommen til at skrive til mig på mail: sofiebach1@gmail.com

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account