This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jwh

Hej Alle rejsende.

Min kæreste og jeg har ca. 18 rejsedage i Filippinerne, vi lander i Manila. Jeg lander Clark airport (70km uden for Manila) og han i Manila international airport. Da jeg kommer fra Borneo fra en anden rejse og han fra DK. Vi lander d.30 Juni ca. og 19-20 dage frem ca.

Nå men spørgsmålet er om vi bare skal tage sydpå og mødes dernede med hver vores indenrigsfly? er 18 dage for længe kun sydpå, på øerne?

Hvad ville i gøre hvis i havde 18 dage i Filippinerne?

Vi er begge aktive og friske på det meste. Kun den ene af os har dog dykkercertificat og den anden vil ikke tage et dernede.
    Men gode råd om Filippinerne modtages 😀
    God dag til alle!

Anonym Anonym

Jeg ville helt klart tage nogle dage nordpå for at se risterrasserne og så derefter tage sydpå! Der er mange lækre steder!

Og selvom I vælger “bare” at tage sydpå, er 18 dage bestemt ikke for lang tid, da der jo er en masse forskellige steder I kan tage hen.

Anonym jwh

Okay måske vi skulle starte sydpå og så se undervejs om vi syntes vi har lyst til at bruge tid på at tage op til risterrasserne 🙂 Har i nogle foreslag til en rute rundt Sydpå/øerne?

Anonym Berit

Glæd jer – filippinerne er smukt!
    Min kæreste og jeg var der i 14 dage i december, og trods den begrænsede tid nåede vi at opleve de mest fantastiske strande, lokalmiljøer, dykkerstedet osv.

Vi landede i Taglibaran (bohol) og tog en tuctuc til alona beach (panglao)hvor vi bla. nød strandene, de billige drinks og dykkede en masse. Herfra lejede vi motorcyker og kørte en hel dag ind i landet hvor vi bl.a. så de smukke chocholate-hills og masser af rismarker. Herefter lejede vi en tuctuc der kørte os til havnen nærmest Capilao hvor vi sejlede over og blev hurtigt en del af lokalbefolkningen da vi ud over et australsk par var de eneste turister, det var en unik oplevelse. Herfra sejlede vi til cebu, tog bussen led langs østkysten og sejlede til Dumaguete (negros) hvor vi igen lejede motorcykler og kørte op i bjerne og så ødelæggelserne efter orkanen. Herfra sejlede vi til Siguijor hvor vi nød de perfekte dykkermuligheder, så smukke lagooner og perfekte strande inden vi sejlede tilbage og brugte de sidste dage på Aline beach.

Jeg ved det blev en lidt lang beskrivelse, men det er bare for at gøre det klart at men sagtens kan nå en masse på 14 dage.

Du må endelig skrive hvis du har lyst til mere info: berit_knudsen@sol.dk

Anonym Anonym

Ej hvor lyder det bare skønt. Men i undlod risterrasserne så? Tog i bare direkte fra lufthavnen i Manila eller tog i nogle dage i Manila også?

Men jeg syntes bare det er så svært at vælge og begrænse sig, jeg syntes bare alle øerne ser så dejlige ud og vil bare se det hele hehe 🙂 Men fedt med et foreslag til en rute!

Anonym Berit

Ja vi måtte desværre undvære risterasserne denne gang. Vi ville rigtig gerne opleve dem men det passede ikke ind. Vi havde en enkelt overnatning i Manila men nåede ikke at opleve byen, hvilket jeg egentlig også har det ok med.

Anonym Berit

Ja vi måtte desværre undvære risterasserne denne gang. Vi ville rigtig gerne opleve dem men det passede ikke ind. Vi havde en enkelt overnatning i Manila men nåede ikke at opleve byen, hvilket jeg egentlig også har det ok med.

Anonym Carsten

Såfremt det ville passe ind så kan man på Puerto Galera (ø, ikke langt fra Manila) tage dykkercertifikat hos et dansk ægtepar, alt foregår på dansk, og de er super dygtige. http://abwonderdive.dk/
    Men det kræver selvfølgelig også lidt tid

Anonym jwh

Okay, det lyder fedt, men min kæreste kan ikke tage certifikatet da han har problemer med sine ører, desværre 🙁 Men lige nu overvejer jeg at droppe nord (risterrasserne)? Har os læst man så skal til at tage malariapiller, kan det passe?

Men lige nu overvejer jeg om ruten skal gå fra Boracay til Bohol, altså over de øer imellem.. Men ved ikk om det er for meget.

Hvad med Palawan, er der nogle der har erfaringer med det? Tænker bare det ligger et stykke fra alt det andet.

Anonym raslyng

Alt efter trafikken kan det tage næsten 3 timer at komme fra Clark til downtown (som regel kun 1½). Jeg ville overvej at flyve sydpå og mødes der. Hvis I så vil nordpå til sidst, er det let at organisere fra Manila. Meget få ture til risterrasserne går via Clark!

Anonym Thomas

I kan lige så godt tage de hængende kister i Sagada med, hvis I tager nordpå. Pænt crazy fænomen. Hvis I ikke dykker vil jeg f.eks. tage til Bantayan. Den ø har lidt af det hele.

Anonym ronron

der blir en del transport timer men jeg kunne godt tage sådan en tur…
    det handler jo om at få set noget mens man er der 🙂

Anonym ronron

tag helt sikkert til palawan og tag til el nido! har lige været der og syntes det var et af de fedeste steder jeg var på filippinerne.. vi var der i 4 uger og fik set mange af øerne..

Anonym Anonym

Okay, ville du mene direkte fly fra Manila til Puerto Princesa, fly til Boracay og så rejse hen over øerne mellem panay og bohol ville være for stor en mundfuld til 20 dage?

Anonym juliew

Hvor lyder det fedt 😀 Hvor lang tid var i på filippinerne? Og har du noget at fortælle om nogle af de andre øer? eller var i kun på palawan?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account