Dette emne er tomt.

• Forfatter
    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 256
    class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-200019 bbp-parent-topic-3541742 bbp-reply-position-15 odd topic-author post-3541795 reply type-reply status-publish hentry pmpro-has-access">
     juliew

Ja det er også rigtig, det er bare heller ikke fedt at have total stress for at nå det hele. Men det ser fedt ud på Palawan, syntes bare det er en lang strækning fra el nido til puerto princesa frem og tilbage for at flyve videre 🙂

Bolette

Er lige hjemvendt fra Filippinerne her d. 19 og det var en fantastisk tur! Vi fløj fra Manila videre til Palawan allerede den dag vi kom, og det er en skøn ø.

Vi var næsten hele vejen rundt, dog mest nordpå. Det er nogle lange strækninger og dårlige veje de fleste af stederne, men hvis man kan forene sig med en kultur, hvor tid ikke er et issue, så skal man bare go with the flow og rejse som de lokale. Vi brugte ca. en dag på at rejse med bus fra Port Barton og til Puerto Princesa (ikke en del af planen da vi lige var kommet fra puerto princesa, men vi var nødsaget til at tage tilbage da det er den eneste by på øen hvor der er hævemaskiner, vær opmærksom på dette!!) Men vi tog en lokal bus og sad det meste af tiden på taget med dyr, lokale, tørret fisk, korn og kufferter. Det er sådan man får de rigtige oplevelser og kommer tæt på den kultur man er hos. Det var for fedt. På den måde bliver transport en del af oplevelsen i stedet for noget der skal overståes.

Port Bartone var super lækkert og på ingen måde turistet.

Sabang gar undersøiske grotter og er mere turistet, dog ikke overdrevet.

Puerto Princesa er ikke noget særligt, men den største by på øen.

El Nido er den anden største by og ret hyggelig. Det er muligt at leje motorcykler og komme helt ud til de små lokale landsbyer og forladte strande, hvor der KUN er dig! 🙂

Det er også muligt at flyve fra El Nido (det gjorde vi da vi skulle til Manila igen) Det er dog lidt dyrere.

Vi var i Manila i ca. 2½ dag, og det var okay. Der er ikke meget at se, men jeg er glad for at vi oplevede det. Tag på det store lokale marked Divisoria, det er en oplevelse.

Håber det kunne give lidt inspiration 🙂

Bolette

Vi var der fra. d. 3 til d. 19. (med afrejsedage) Kunne sagtens have taget mange flere dage!

Vi var ikke på nogle større øer, end Palawan, men vi sejlede ud til nogle meget små øer lige uden for Palawan (ca. 2.5-5 timer i båd, alt afhængig af, hvor man sejler fra og hvorhen) og det var ikke en succes, desværre. Kommunikationen med bådmændende gik galt, så vi troede at vi ankom til en ø (Coconut Island) hvor der var masser af hostels, hoteller, lidt boder mm. Men ankom i stedet sent om aftenen til en ø med ét resort (ét DYRT resort), og det var kun her der kunne købes noget, der lå simpelthen ikke andet.
          Det var selvsagt for sent at sejle videre, og vi var derfor fanget her et par dage. Øen var som sådan fin nok, men alt have tredobbel pris og der var ikke så meget at lave.
          Jeg ved at der er et par stykker af disse øer, hvor der kun ligger et resort, og det er det. Det er selvfølgelig ideelt til en bryllupsrejse eller andet, men virkelig ikke særlig smart for backpackere 🙂

Men øerne er jo super lækre, så Island hopping er KLART at anbefale. Vi mødte en lokal på stranden i Port Barton, som gav os et rigtig godt tilbud, og vi var ude med 4 andre en hel dag fra 9-17 med frokost og lejet snorklingudstyr for omkring 50 kr. pr. mand. Det var en skøn tur, vejret var med os, og de bountystrande kan ikke gengives på billeder. Klart en af de bedste dage!

Ole

Hejsa
            Jeg blander mig lige i Jeres snak – leder nemlig selv efter inspiration til 19 dage på filipinerne i starten af september.
            Jeg/vi er nok primært til Island Hopping som du (Bolette) skriver om, så vi kan oleve en masse små og smukke øer, hvor der kan snorklpes og dykkes. Jeg går selvfølgelig ud fra at man også kan opleve en masse filipinsk kultur på disse øer.

Er der nogle bestemte hjemmesider I kan anbefale hvor jeg kan læse mere om omkring dette??

Anonym

By the way – jeg hører også meget gerne om hvor det er mest fordelagtigt at flyve til – er det Manila?

Fly priser?

Hvor findes der lettest og billigst indenrigsfly sydover herhjemmefra?

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account