Dette emne har 4 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år, 4 måneder siden af Marcus Christensen.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3534494
     Miss_Sine

      Nogle der har erfraing med at tage til Filippinerne i august/september? Jeg havde overvejet at besøge Manila, Boracay og Palawan. Kan dette anbefales på dette tidspunkt af året?

      #3534515
       Rosa H

        Hej Sine.
        Her er et link som du måske kan bruge. Det er en dansk forums side hvor du helt sikkert vil kunne få svar på dit spørgsmål. Siden har også andre gode info.
        Jeg tager selv til Filippinerne til Feb. og har allerede haft godt gavn af siden.
        http://www.filippinerne.dk/

        God Rejse
        Rosa

        #3534561
         Anonym

          Vi var afsted 5 uger i juli/august sidste år og det er jo som bekendt off season, men vi havde en super tur alligevel – dog gik alt ikke som forventet. Bl.a. blev vores fly til Palawan aflyst dagen før, vi skulle flyve fra Manila, og da vi ikke gad vente yderligere 5 dage på det næste, kom vi så ikke dertil.

          Da vi var på Boracay var der en tyfon, så vi lå underdrejet i tre dage og gloede TV. Det stod ned i stænger og vi spurtede ud og spiste noget mad mellem bygerne. Samtidig er Boracay ikke særlig fed når det er off season – der er sat en masse læskærme op foran alle hotellerne og restauranterne, så de ikke får så meget sand ind, så der er ikke særlig pænt.

          Men Puca Beach kan varmt anbefales – vi havde den helt for os selv… måske netop fordi det var off season?!

          Derudover havde vi også en fed tid i Manila, ved Tagaytay, på Panay, Bohol, Cabilao og i Banaue og Batad. Man kan altså sagtens foretage sig ting, men man skal være instillet på, at ting godt kan ændre sig og at det pludselig kan regne 5 dage i træk.

          Derfor rejser vi også derud igen til februar/marts, så vi kan få lov til at opleve nogle af de ting, som vi gik glip af sidste gang.

          #3710016
           Mia

            Hej,

            Jeg vil ikke anbefale at rejse dertil på det tidspunkt, da der er større risiko for tyfoner og hårdt vejr 🙂

            Vi var der fra februar til april, og her regnede det kun en enkelt dag i perioden. Det var super lækkert. Ellers vil jeg anbefale dig at finde tips og rejseguides på diverse hjemmesider – det plejer vi at gøre 🙂

            Med venlig hilsen

            Mia

            #3724923

            Hej,

            Jeg har ikke erfaring med at rejse i Filippinerne i den periode. Men jeg har dog en del anbefalinger dertil, efter jeg brugte to måneder der, hvor jeg arbejdede på et børnehjem i Manila.
            Du er meget velkommen til at læse mine anbefalinger https://xn--rygskrejser-d9a.dk/filippinerne/

            Hilsen Marcus

          Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account