This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg har dog prøvet det selv, og jeg havde en mindre diskussion med personalet ved check-in. Det endte dog med, at jeg fik lov til at tage med alligevel. I værste fald skulle jeg have betalt et mindre tillæg for at ændre billetten. Men det slap jeg for.

Jeg tror (!) ikke, at du ligefrem skal betale for en helt ny billet. En mindre sanktion må kunne gøre det. Men det er jo op til flyselskabet at afgøre det.

Du kan jo også bare tage ud i lufthavnen og så se hvad der sker.

mvh
    Claus

Anonym Cecilia

Hej Claus

Hvornår var det og hvilket selskab fløj du med?
    Jeg ringede til Lufthansa (dem jeg skal flyve med) og forhørte mig, og de sagde, at jeg skulle købe en helt ny billet og angive det rigtige navn – de kan (eller vil) ikke ændre navnet på den anden. Jeg kunne ikke få nogle af pengene tilbage (Utroligt ikke?!).
    Jeg ringede også til Flybillet.dk, hvor jeg har købt billetten, og de sagde at det ikke gjorde noget, så længe for,- og efternavn var korrekt. Du godeste.
    Så enten skal jeg bare tage derud og håbe på, at de ikke mener det så alvorligt eller også skal jeg ændre mit navn (hvilket er billigere end at købe en ny billet). Det er ikke helt let.

Anonym Claus

Det var med KLM, og det er et stykke tid siden.

Men, hvis det kan være en trøst, er du næppe den eneste, der har oplevet det. Og derfor er der folk i cyberspace, der kan fortælle dig, hvordan du tackler Lufthansa, uden at skulle af med en større formue.

Det er ingen løsning, men du kunne jo prøve at spørge på lonelyplanet.com/thornthree for at sprede dit dilemma ud til en større skare.

Men det er jo (bare?) dit mellemnavn, der mangler? Jeg ville nok tage chancen, og så tage ud i lufthavnen og så se hvad der sker. Du skal jo selv tjekke ind, og det sker jo på baggrund af dit pasnummer og dit navn.

Måske ringe til forbrugerrådet, jeg synes, det lyder lidt overgearet, at du skal købe en helt NY billet. Det er da helt ude af propertioner.

mvh
    Claus

Anonym Cecilia

Jeg har slet ikke skulle oplyse mit pasnummer .. Men jeg tror også, at jeg tager chancen. Jeg har snakket med flere, der har fløjet med Lufthansa og aldrig brugt deres mellemnavne – uden at det har givet dem problemer. Min stedfar gjorde det så sent som i går.
    Så det er nok ikke så stort et problem i praksis .. Bare det heller ikke er det om et halvt år q: Måske skulle jeg prøve at ringe til forbrugerrådet, bare for en sikkerheds skyld. Der er også flere rejseselskaber der oplyser direkte, at mellemnavne er komplet ligegyldige på flybilletter.
    Men tak for svar.

Anonym Anonym

Det er helt op til det enkelte flyselskab om der skal eller ikke skal mellemnavn på – og derfor skal man altid tjekke den enkeltes regler i forhold til dette inden man bestiller. Flyselskaber må gerne tage et gebyr for at tilføje mellemnavn og kan også nægte dig adgang! Men ja, du kan jo være heldig i lufthavnen.. Der er så bare en chance for du måske ikke kan komme retur.
    Havde selv glemt det engang og den første service medarbejde jeg talte med sagde, at jeg måtte købe en helt ny billet.. Da jeg ringede dagen efter og snakkede med en anden tilføjede han det bare uden problemer. Har også stået med en veninde i lufthavnen som måtte købe en ny billet, da hun havde glemt sit mellemnavn 🙁 Hvis du har fået okay hos flybillet.dk, hvor du har købt billetten ville jeg få deres godkendelse på skrift og evt medbringe den i lufthavnen.
    Det sikreste er altid at skrive navn som det står i stregkoden på ens pas side.

Anonym Anonym

Det er helt op til det enkelte flyselskab om der skal eller ikke skal mellemnavn på – og derfor skal man altid tjekke den enkeltes regler i forhold til dette inden man bestiller. Flyselskaber må gerne tage et gebyr for at tilføje mellemnavn og kan også nægte dig adgang! Men ja, du kan jo være heldig i lufthavnen.. Der er så bare en chance for du måske ikke kan komme retur.
    Havde selv glemt det engang og den første service medarbejde jeg talte med sagde, at jeg måtte købe en helt ny billet.. Da jeg ringede dagen efter og snakkede med en anden tilføjede han det bare uden problemer. Har også stået med en veninde i lufthavnen som måtte købe en ny billet, da hun havde glemt sit mellemnavn 🙁 Hvis du har fået okay hos flybillet.dk, hvor du har købt billetten ville jeg få deres godkendelse på skrift og evt medbringe den i lufthavnen.
    Det sikreste er altid at skrive navn som det står i stregkoden på ens pas side.

Anonym CeciliaN

Hej med jer

Jeg har fornylig bestilt en flybillet til Japan til sommer, men jeg har glemt mit mellemnavn! Så jeg googler lidt her og der. Der er to generelle meninger omkring det; den ene side siger at det er komplet ligegyldigt mht. mellemnavn og at mellemnavnet typisk udelades på flybiller, mens den anden side siger, at der må og skal være overenstemmelse mellem pas og billet eller kan man blive nægtet adgang til flyet ..
    Jeg har skrevet til flyselskabet (og venter på svar). Umiddelbart, hvis jeg vægler at ændre det, ser det ud til at;
    1. jeg skal betale 1200 kr. for at få det ændret
    2. det kan IKKE ændres og jeg må købe en ny billet (6000 kr.)

Nogen der har stået i samme situation? Jeg er en smule rådvild ..

Anonym CeciliaN

Tak for svar.
    Jeg fandt det her på mit flybillet:
    “Navn på billetten:
    I forbindelse med bestilling af billetter så benytter vi det første fornavn samt samtlige efternavne på din elektroniske billet. I tilfælde af flere fornavne er disse fornavne videregivet til flyselskabet i overensstemmelse med gældende sikkerhedskrav men vil ikke fremgå af din elektroniske billet. Hvis du har Æ, Ø, Å eller Ü i dit navn så er disse bogstaver erstattet med AE, OE, AA eller UE i henhold til international flystandard.”
    Eftersom Flybillet.dk ikke bruger mellemnavne på billetten, og jeg har snakket med personalet, der har videregivet mine oplysninger til Luftfartsselskabet – så det burde ikke være et problem overhovedet 🙂 Lidt betrykkende.

Anonym jacob

skriv evt en mail til flybillet.dk og få det på skrift at det ikke er nødvendigt at ændre billetten, så har du dit på¨det tørre

Anonym Anders

Jeg har misset en flybillet ved at skrive mit mellemnavn med under bestillingen. I kvitteringen stod der kun mit fornavn og mellemnavn. I vejledningen stod der at køber ikke kunne se hele teksten – men kun luftfartsselskabet som var Baltic air. Da jeg sener checkede op på det, oplyser de mig at de heller ikke kan se efternavnet, og billetten er tabt, da Baltic air ikke vil tillægge efternavnet! sagen er kørt i forbruger ankenævnet, og den har jeg også tabt… jeg bruger ikke mit mellemnavn mere!

Anonym Anne

Hej
    Jeg står i et dilemma. Vi er 4 piger der skal til Rom i maj. Jeg er den der har bestilt billetterne og ved den ene af min venindes navn har jeg skrevet fornavn og 2 mellemnavne helt korrekt , men har desværre glemt efternavnet. Er der andre der har været udsat for det? Har snakket med billund lufthavn to gange de siger at der ikke skulle være noget problem da det er indenfor EU. Flyselskabet vil/ kan ikke tilføje efternavnet. Det er ved flysmarter jeg har bestilt

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account