This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej tøser,

Indien være en stor mundfuld for førstegangsrejende især for piger, da inderne har et lidt andet syn på kvinder end vi har i nordeuropa. Med det sagt, så elsker jeg Indien og synes det er et helt fantatstisk og specielt sted at rejse. Derudover er det jo helt oplagt at tage Nepal med i købet så at sige da det er nemt og relativt billigt at flyve til Katmandu fra New Delhi.

Hvis jeg skal give jer et råd må det være at starte ud i enten Vietnam, Cambodia eller Malaysia for lige at få startet jeres nye backpackerliv på en god og meget nemmere måde. Det er betydelig lettere at rejse i de lande end Indien (synes jeg). Af de 3 lande er jeg helt sikkert mest til Malaysia, men det er jo en smags sag. De har alle tre både masser af kultur og religion at byde på. Malaysia er dog måske lidt anderledes da det jo er et muslimsk land delt mellem mange forskellige religioner, kulture og folkeslag.

Uanset hvad i vælger så håber i for en fantatsisk tur

Anonym Annaogsteffie

Hej backpackers.

Jeg skal ud og rejse i 3 måneder med min veninde til september, og derfor vil jeg gerne have en guide til rejsemål, da det er vores første gang.

Vi vil gerne nå at besøge 2-3 lande hvor et af dem er Indien.

Vi har ellers overvejet: Nepal, Vietnam, Cambodia, Sri lanka, Malaysia og Bangladesh.

Vores mål med rejsen er at opleve lokal samfund, deres kultur og religion. Plus så vil vi også gerne opleve en smuk natur med mulighed for trekking eller rafting, og gamle monumenter.

Kan i guide os lidt med hvad der er værd at besøge og hvor vi ville få flest ønsker opfyldt.
    Og måske give et prej om hvor mange penge man skal beregne til 3 måneder.

– Det ville være dejligt med lidt hjælp:)

Anonym Pernille

Bangladesh er et fantastisk sted, men der er ikke så meget “at se” men en masse “at opleve”. Man kommer tæt på befolkningen, men der er ingen flotte monumenter mv. Jeg vil dog sige, at Bangladesh er meget anderledes og måske en stor mundfuld for førstegangsrejsende.
    Jeg kan anbefale både Nepal og Malaysia som gode og nemme lande at rejse i.
    I kan læse om vores ture på http://www.pernille-kennet.dk.
    Hilsen Pernille

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej piger.
    I for godt nok travlt, Hvorfor ikke rejse seks månder, så har i mulighed for at nyde jers rejse.
    Indien er hård arbejde, men en oplevelse man skal opleve som back packer, nord indien har nogen rigtig gode steder,Hvis i flyver til Delhi ville jeg rejse til Dhamasla som ligger i himalaya, tag 12 timer med bus, brug et par dage i Delhi, som bliver jers lives oplevelse, fra Dhamasla ville jeg rejse mod varanasie, med nogen gode stop undervejs til fra varanassie kan i tag med bus eller flyve til nepal katmandu, når i nu har trekket oppe i nepal kan i rejse med bus mod dajlling som ligger i indien,et fedt sted, fra dajlling rejser i med bus og tog til calcutta og fra calcutta rejser i til bangladesh, mange back packer rejser der til for at få nyt visum til indien,husk og bo sudder street i calcutta,husk og flyv fra calcutta til bangkok da det er billige og tag kun et par timer eller tre, God rejse piger.lars

Anonym Thomas

Hvad med Sri Lanka? Vi har lige haft den mest fantastiske oplevelse på den ø i tre uger. Vi startede med kulturoplevelser og nationalparker og sluttede af på de vanvittigt lækre strande sydpå.

Anonym Anonym

Mange tak for de gode og virkelig brugbare svar:)
    – det er dejligt med lidt hjælp.

Anonym Jonas

Hvis man gerne vil bag om turistfacaden i Indien, og se noget andet end alt det der står i guidebøgerne, så kan man tage med Into India. Et lille dansk rejsebureau som kun laver 2 ture om året.

Man kan læse om det her:

http://www.intoindia.dk

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account