This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jumme88

Hej Nethe!
    Hvor er det fedt at i har besluttet jer for det! Australien er et vidunderligt land…! Selv har jeg rejst og arbejdet i Australien 2 gange. Først var jeg der et helt år og anden gang desværre kun 2 måneder.
    Har i nogle planer om hvor i gerne vil være henne dernede?
    Jeg har begge gange opholdt mig hovedsageligt i en by på østkysten Port Macquarie som er en rigtig lækker by med masser af strande og søde mennesker. Og et sygehus… Og så ligger det kun 400 km nord for Sydney.
    I kan søge visum på nettet på f.eks. nationalvisas.com.au. Må jeg spørge hvor gamle i er? For det letteste vil jo være hvis i kan komme på et Working holiday visum men mener man skal være under 31…
    Joan

Anonym Hartbox

ellers er der også Alott.dk som hjælper med arbejds visum. men mener så man skal være under 32 år.
    men gå ind på hjemmesiden der er masser af info. mvh martin

Anonym jumme88

Personligt synes jeg Alott er dyr, dem rejste jeg med første gang. Hvis man har mod på det er der ihvertfald penge at spare hvis man gør det selv!
    Men ja Alott’s hjemmeside kan klart bruges som informations/inspirationskilde :0)
    Joan

Anonym Nethe

Hejsa! Er der nogen herinde der kan hjælpe os med hvordan vi kommer igang med planlægningen af at flytte til australien?
    Min mand og jeg vil gerne flytte derned for at arbejde 6 mdr – til et år. Min mand vil gerne arbejde som farmhand og jeg selv som sygeplejerske. Men vi kan ikke finde ud af hvor vi skal søge visum, hvornår vi skal søge (vi skal først afsted næste år) og mange mange andre ting. Så hvis der er nogen herinde der har boet og arbejdet down under (evt. uden for de større byer), vil jeg meget gerne snakke med dig/jer ;0)

Anonym Anonym

Kære alle, tak for svar ;0)
    Vi er begge 25, så burde kunne kvalificeres til et Working Holiday visum? Men betyder det så at vi ikke må arbejde mere end 3 måneder hos samme arbejdsgiver?
    Vh. Nethe

Anonym jumme88

Hej Nethe
    Nej i må arbejde lige så længe i vil for den samme arbejdsgiver. Jeg arbejdede på den samme restaurant i 8 måneder det første år jeg var der. Engang måtte man kun være et sted i 3 måneder men det har de heldigvis lavet om. Hvis I har flere spørgsmål så bare skriv.
    Joan

Anonym j

Hej, til information må man arbejde højst 6 måneder for samme arbejdsgiver. Mere end det, er illegalt med et Working Holiday visum. mvh

Anonym Anonym

Det passer ikke, man må arbejde lige så længe man vil for den samme arbejdsgiver…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account